Annons

Lightroom 1.0 gratis för RSP användare

Produkter
(logga in för att koppla)

eos30

Aktiv medlem
Blev mycket glad när jag såg detta:

"Q: Will there be special pricing for those who have invested in RawShooter | Premium?

A: We have listened closely to the opinions shared by customers on the Pixmantec forums and although Lightroom will provide a much broader range of functionality than RawShooter | Premium and will be offered at a higher price point, we will be offering a free downloadable version of Lightroom 1.0 to all customers who have purchased RawShooter | Premium"

Smart marknadsföring och mycket goodwill för Adobe.
Länk till hela nyheten: http://photoshopnews.com/2006/07/11/adobe-posts-updated-faqs-regarding-purchase-of-pixmantic/
 

afe

Aktiv medlem
Åh så trevligt! Jag tyckte det var trist att RSP skulle läggas ned när jag betalt för det, och ersättas med något som säker kostar en massa mer

Tack Adobe!
 

jkene

Aktiv medlem
Initialt tack, men jag befarar en högkostnadsuppgraderingsspiral (det är ju trots allt Adobe). Och den öppna fråga är: kommer Lightroom arr vara lika snabb, mångsidig och smidig för masshantering av bilder som RSP?
 

Walle

Aktiv medlem
jkene skrev:
Initialt tack, men jag befarar en högkostnadsuppgraderingsspiral (det är ju trots allt Adobe). Och den öppna fråga är: kommer Lightroom arr vara lika snabb, mångsidig och smidig för masshantering av bilder som RSP?
Du kan inte ha sett videodemonstrationen av lightroom!

http://labs.adobe.com/technologies/lightroom/video/

Jag har även sett en livedemonstration av Lightroom, och det verkar som om det kommer bli det absolut bästa hanteringsprogrammet för masshantering av bilder! I alla fall i mitt tycke ;)
 

frestr

Medlem
Ja, och för att förstärka. Har kört Lightroom, som mac-beta, rätt länge nu och kommer inte att titta tillbaka till andra hanterare.
De gör dessutom ganska tydliga produktivitetsförättringar hela tiden i LR. Och kringfunktionerna, web-delen och inte minst printdelen börjar se riktigt vassa ut.
För mig blir det helt klart ett inköp när det väl blir skarpt.
 

.Z.

Aktiv medlem
Ser lovande ut! Hur är det med snapshots eller liknande funktion, gå tillbaks eller ångra alltså?

//Larsa
 

Walle

Aktiv medlem
.Z. skrev:
Ser lovande ut! Hur är det med snapshots eller liknande funktion, gå tillbaks eller ångra alltså?

//Larsa
Jag har inte kört programmet själv ännu, eftersom ingen beta för pc har släppts ännu, så jag vet inte riktigt. Men eftersom RAW-filerna förblir orörda hur mycket man än "pillar" så ska det inte vara några problem. Vet dock inte om det kommer finnas någon funktion för att gå tillbaka till en tidigare version av bilden. Vad jag heller inte har fått koll på ännu är om det kommer finnas någon funktion för att göra flera versioner av en bild (exempelvis en i färg och en svartvit), utan att behöva kopiera/dublicera raw-filen.
 

Andreas K

Aktiv medlem
Glädjande att höra, men om det inte finns .rws stöd i Lightroom så kommer det att bli ett elände för RSP användare.

Jag har inte lust att gå igenom 10.000 bilder igen för att ljustera.
 

Curt L

Aktiv medlem
Vi får hoppas att detta är mer än ett halvt löfte:
"Adobe will investigate to what extent your image corrections made within RawShooter can be transferred to Lightroom"
 

afe

Aktiv medlem
Mig gör det inte så mycket om Lightroom inte kan hantera mina gamla korrigeringar.Mina bilder brukar i allmänhet ändå bli bättre när jag gör korrigeringen för andra gången - då har jag sett dem tillräckligt många gånger för att ha kommit på hur jag borde ha gjort från början ;)
 

Andreas K

Aktiv medlem
Jag laddade ner och testader LR och lite initiala saker som säkert kommer att fixas till.
Som RSP användare så är jag nog lite extra kräsen vad det gäller optimerat arbetsflöde.

* Man kan inte enkelt resetta sliders till ursprungs läget före korrektionen.
* LR Cachar inte mycket verkar det som då det tar för lång tid att få upp en preview och sedan hela bilden.
* Man kan inte enkelt scrolla med mushjulet igenom alla bilder på film strippen för att skapa sig en snabb överblick.

Kommer säkert mera, men nu ska jag upp till fjällen och fota.

-Andreas
 
ANNONS