Annons

Många jpeggar på en gång

Produkter
(logga in för att koppla)

roding

Aktiv medlem
Jag hittar inget när jag söker, men självklart måste detta ha varit uppe förr...?

Om man har en större mängd tiffar, säg, och vill göra om dom till jpeggar med den och den kvaliten och den och den storleken, kanske till och med få en liten ram eller motsvarande lagd till varje bild också, och få allt detta automagiskt, vad har man för program då? Gärna gratisprogram.

hälsningar
Magnus
 

cowboy

Aktiv medlem
Om du har Photoshop CS eller CS2 gör du så här

Om du har Photoshop CS laddar du hem gratisscriptet Dr Browns Image Processor 2.3 (scrolla ner halvvägs på sidan).

Om du har Photoshop CS2 använder du den "Image processor" (som verkar vara samma script som ovan) som redan finns inbyggd i CS2.
En bruksanvisning finns f n länkad från BLFs förstasida.
 

maxzomborszki

Aktiv medlem
Eftersom du är ute efter gratisprogram är Irfanview, som Joakim rekommenderade, bra om man kör Windows.

Imagemagick har lite högre inlärningströskel, men kan göra otroligt mycket. Denna typ av konverteringar och redigeringar är ganska enkla. Programmet finns till de flesta datorplattformar och är även det gratis.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Om du har CS2 (med Bridge) så väljer du Photoshop - Image Processor ur en menyerna. Den är mkt smidig!
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Hmm, om han nu frâgar efter ett gratisprogram sâ är det väl mindre smart att rekommendera PhotoShop, eller är det gratis? Har jag missat nâgot?

Jag ska kolla Gimp när jag kommer hem, skulle tro att det gâr där.
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Gunnar D skrev:
Hmm, om han nu frâgar efter ett gratisprogram sâ är det väl mindre smart att rekommendera PhotoShop, eller är det gratis? Har jag missat nâgot?

Jag ska kolla Gimp när jag kommer hem, skulle tro att det gâr där.
Han nämner inte någonstans vilket bildredigeringsprogram han har elelr inte har. Tycker itne det är fel att ta upp funktioner i PS då många har det men inte kan många funktioner.

Eller?
 

roding

Aktiv medlem
Jag har PS CS2. Så at ni tar upp att man faktiskt kan batcha där är bara kanon. Jag ska testa, tack för alla tips.
 
ANNONS