Annons

Jpg i CS2?

Produkter
(logga in för att koppla)

thefinger

Aktiv medlem
Hej.

Jag har precis skaffat mig CS2 (innan CS). När jag väljer spara som så finns inte jpg som ett sparnings alternativ. Använder CS2 råkonverterare. Drog över bilderna i CS och nu finns det inte jpg där heller.
Snälla hjälp. Har det med konverteraren att göra?

Mvh

Peter
 

Arne S

Aktiv medlem
Hej Peter!

En tanke som slår mig, har du kollat så att PS inte står i läge för 16 bitar/kanal? Då kan man inte spara i jpg. Kolla under menyn "bild"/"läge" så att den står i 8 bitar/kanal..

En fråga till dig: Jag kör idag med PSCS installerat. Kan man installera CS2 parallellt, dvs ha båda versionerna installerade samtidigt?

/Arne
 

Arne S

Aktiv medlem
Ok, är det bara att köra installationen rakt upp och ner, eller? Uppstår det inga konflikter?
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Arne S skrev:
Ok, är det bara att köra installationen rakt upp och ner, eller? Uppstår det inga konflikter?
Jag körde själv både CS och CS2 installerade tillsammasn under ett halvår snart! ingen konflikt av något slag, däremot startade jag aldrig CS så ajg tog bort det för 2 veckor sedan.... vill du av någon anledning köra CS så låt det vara kvar, dom krockar inte med varandra.

Dock bör du nog inte ligga på gränsen vad gäller dator prestanda.. CS2 tuggar betänkligt mycket långsammare än CS....sitter med en 64bitars CPU och 1 GB RAM, inget monster alltså men funkade bra i CS... i CS2 är det verkligen på gränsen...
 
ANNONS