Annons

Få Adobe bridge att visa flera mappar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Jag har vid ett event använt mig av två olika kamerahus (olika objektiv) och vill inte blanda dessa bilder i en och samma katalog på hårddisken.
Dock vill jag ändå kunna kolla och välja ut bilderna samtidigt i Adobe Bridge.

Går det att få Adobe Bridge att visa två kataloger samtidigt?


/Jocce
 

avslutat2

Aktiv medlem
Vad du skulle kunna göra är att markera bilderna från det ena huset med en färg och sedan lägga alla bilderna i samma mapp.
 

Jocce

Aktiv medlem
johnniedunberg skrev:
Vad du skulle kunna göra är att markera bilderna från det ena huset med en färg och sedan lägga alla bilderna i samma mapp.
Problemet är att på den fysiska disken ser jag fortfarande ingen skillnad på dem då, och iochmed att filnamnen är så pass lika vill jag inte ha dem i samma mapp!

Ser jag ingen skillnad på dem i Bridge gör det inget, men vill ha dem skilda på den fysiska disken!


/Jocce
 

Jocce

Aktiv medlem
johnniedunberg skrev:
Du kan ha två Bridge-fönster öppna samtidigt. Löser det problem?
Hm, kanske löser det, allra helst skulle jag vilja ha det i samma fönster, men 2 fönster kan tänkas funka som nödlösning!


/Jocce
 

Damocles

Aktiv medlem
Ha en huvudkatalog, med två underkataloger med de olika bilderna, sedan väljer du att göra en sökning på samtliga bilder. Då får du upp allt även om de ligger åtskilda. Sökningar kan ju även dessa sparas som collections.
 

Jocce

Aktiv medlem
Damocles skrev:
Ha en huvudkatalog, med två underkataloger med de olika bilderna, sedan väljer du att göra en sökning på samtliga bilder. Då får du upp allt även om de ligger åtskilda. Sökningar kan ju även dessa sparas som collections.
Tack!

Perfekt, får prova det senare!


/Jocce
 
ANNONS