Annons

Fotografera frukt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hundbom

Medlem
Det är lätt att hamna i slentrianval av sina motiv, tror jag. Det finns otaliga trådar om djur-, natur-, porträtt- och gatufotografi. (Vilket i och för sig täcker det mesta man kan tänkas vilja fotografera, så någon slentrian är det kanske inte tal om...)

Hur som helst så tänkte jag uppmana er att vidga era vyer och rikta blicken mot era fruktskålar. Fotografera precis som det ser ut för ögonblicket, eller arrangera bäst ni vill.

Jag börjar såklart! Kommentarer uppskattas till alla bilder.
 

Bilagor

Fabian Fogelberg

Aktiv medlem
Fruktskål..inte mycket mer att säga. :p

(Förövrigt såld till något volvobolag.)

Edit: Opps! Läser för snabbt, ser att det ska vara som det ser ut nu..hmm inte mycket frukt, ni får nöja er med den bilden.
 

Bilagor

Eeros

Aktiv medlem
Jag har inga fruktbilder uppladdade för tillfället, men tänk på att med hårt ljus får man mycket mer mättade färger när man fotograferar frukt. Bilderna upplevs ofta ha mera "stuns" i sig än bilder med diffust, mjukt ljus som istället tenderar till att bli lite bleka och urvattnade vad det gäller frukter. Däremot fungerar mjukt ljus utmärkt för porträtt. Så upplever jag det iaf. Får jag tid över så ska jag se om jag hittar något bra exempel som belyser(!) detta.
 
ANNONS