Annons

Vad gör man?

Produkter
(logga in för att koppla)

T.Ekelund

Avslutat medlemskap
Jaha satte igång min test version av rawshooter, och då hade den gått ut.... Lite halv purken undrar jag nu, måste jag köpa? eller finns det andra alternativ/andra gratis program?
 

Kalle_B

Aktiv medlem
många av dom där testprogrammen styrs av din interna klocka i datorn.. så vill du bara testa så ser ajg inget fel på att bara ställa om klockan i datorn.

Detta tips har ajg gjort flera gånger. Tex ett så stort program som PS CS2 använder sig av detta ganska "simpla" sätt... innan jag skaffadeen fullversion så stäldle jag om tiden ibland för att kunna prova programemt
 

.Z.

Aktiv medlem
Antar att det är testversionen av premium du använt? Om du kan tänka dit att gå ned till Essentials så finns den ju fortfarande att ladda hem här.

//Larsa
 

mannbro

Aktiv medlem
Vissa testprogram är t.o.m. så enkelt gjorda att de lagrar installerat datum i datorn och endast kollar så att dagens datum är mindre än installerat datum + t.ex. 30 eller 60 dagar.

Om man råkar ha datorn inställd på t.ex. år 2010 när man installerar så har man ju sedan rätt god tid på sig att testa i de fallen. Huruvida det sedan är moraliskt riktigt att göra så är ju en annan sak.

Funkar troligtvis inte på större program såsom Adobes.
 

Ventileit

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
många av dom där testprogrammen styrs av din interna klocka i datorn.. så vill du bara testa så ser ajg inget fel på att bara ställa om klockan i datorn.
Visst fungerar det att ställa tillbaks systemklockan för vissa program men det är inget att rekommendera eftersom alla filer som datorn hanterar under denna omställning får felaktiga datum och tidsstämplar. Lite tråkigt att helt plötsligt ha filer daterade 1903 om något skulle hända så man behöver söka rätt på vissa filer. Men visst, skall du testa programmet under en dag fungerar det väl antar jag.
 

Kalle_B

Aktiv medlem
Ventileit skrev:
Visst fungerar det att ställa tillbaks systemklockan för vissa program men det är inget att rekommendera eftersom alla filer som datorn hanterar under denna omställning får felaktiga datum och tidsstämplar. Lite tråkigt att helt plötsligt ha filer daterade 1903 om något skulle hända så man behöver söka rätt på vissa filer. Men visst, skall du testa programmet under en dag fungerar det väl antar jag.
Jao helt korrekt, alla filer som körs, sparas osv kommer ju få felaktig datering, men om man bara vil ltesta lite så kan man leva med det.. själv utnyttjar jag sälla dateringarna i datorn.. jag sorterar tex aldrig filer efter datum... men vi använder våra datorer olika så för vissa kanske detta är helt förkastligt.. men det är ju ett knep i alla fall :) Dock inte garanterat att det fungerar
 

T.Ekelund

Avslutat medlemskap
Att bara tanka ner testversionen igen funkar ju inte... Och det här med att ändra systemklockan låter inte serskillt lockande (Inte för moralens skulla haha).

Jag vill ju inter bara testa jag vill ju ha programmet, måste man pröjsa för det då? Haha man vill ju lägga pengar på andra saker.

Mvh Tobbe
 

alfin

Aktiv medlem
Loppet är nog kört nu. Rawshooter Premium är borta från marknaden (Essential finns kvar), men du kan ju få köpa min RSP license för 2200 kr! OK? :)
 
ANNONS