Annons

pc-motsvarighet till iPhoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Aksel

Aktiv medlem
Goddagens och tjena hejsan
Min tjej har en PC och jag undrar om det finns något gratisprogram som motsvarar Apples iPhoto?
//Axel
 

mr.b

Aktiv medlem
Googles Picasa 2.

Man har dessutom en betaversion ute som möjliggör direktpublicering av webbalbum, samt virtuella album. Denna variant är mycket bra, enligt mig. Dock är den inte tillgänglig för alla.
 

McRill

Aktiv medlem
Beta

Björn:

Vilken exlusiv grupp måste man tillhöra för att få testa beta varianten ?

Kommer Picasa att kosta pengar i nästa version ?

A
 

Anddje

Aktiv medlem
Re: Beta

anders@xway.se skrev:
Björn:

Vilken exlusiv grupp måste man tillhöra för att få testa beta varianten ?

Kommer Picasa att kosta pengar i nästa version ?

A
Du måste registrera dig på http://picasaweb.google.com, det räcker med att trycka på en knapp om du redan har ett Google-konto.

Picasa kommer inte kosta pengar.
 
Senast ändrad:

Maverik

Aktiv medlem
Nja, slår iPhoto gör det inte. Möjligtvis är det snabbare. Inte lika stilrent och enkelt. iPhoto har också en del smartare funktioner.
Men det är väl så nära man kan komma om man kör PC.
 

mr.b

Aktiv medlem
Fast Picasa Web Albums Beta är trots det en mycket bra produkt. Virtuella album och webbuppladdningsmöjligheten är de främsta förbättringarna, men de har även klämt in ett antal roliga sökfumktioner, t.ex. kan man söka bilder efter vilken färg de har (d.v.s. vilken färg som är mest dominant i bilden), eller efter ISO-tal. Man kan också geotagga bilder och koppla dem till Google Earth.

Trevligt för ett gratisprogram.
 
Senast ändrad:

mr.b

Aktiv medlem
Sen kanske man kan tillägga att Picasa Web Albums ger gratis tillgång till 250 MB utrymme att lägga upp bilderna på.

Man kan förstås konspirationsteoretisera kring Googles tillgång till information o.s.v., men jag är bara glad över att Google gör på detta viset.
 
ANNONS