Annons

Bibble lite vs pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Sahlberg

Aktiv medlem
Jag sitter och leker lite med Bibble 4.8 Lite. Har fastnat för raw men tycker Adobe Raw är lite segt. Tycker Bibble funkar fantastiskt bra! Men vad är egentligen skillnaden mellan lite och pro? Är det något annat än möjligheten att processa flera bilder samtidigt? Jag är en ren hobbyfotograf som tar måttliga mängder bilder och föredrar att jobba med dem en och en. Pro är ju trots allt dubbelt så dyrt.

En annan grej jag undrar är varför bilderna inte blir lika skarpa när man har sparat dem och tittar på dom i t.ex PS som när man tittar på dem i bibble?? Man får skärpa upp dem i absurdum i Bibble för att de ska se skarpa ut i PS. Nån som märkt samma sak?
 

Tullinge

Medlem
Kul att du fastnat för Bibble. Kör själv Bibble Pro 4.8 och är fantastisk nöjd. Arbetsflödet går mycket snabbare än Adobe RAW samt ger bättre kvalitet enligt mitt tycke.

Skillnaden mellan Lite och Pro hittar du på följande sida: http://www.bibblelabs.com/products/bibble/features.html

Licensen för Bibble Pro kan du installera under en valfri plattform: Windows/Mac/Linux, medan du för Lite versionen bestämmer en plattform vid beställning. Kör själv både Windows/Linux versionen i en dual-boot konfiguration på min PC.

Vad gäller skärpan i Bibble och PS så kan du endast göra en korrekt bedömning av detta i full upplösning, 1:1. Då kommer du se att de ser identiska ut med samma skärpa.
 
ANNONS