Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

RAW-förhandsgranskning i Adobe Brigde?

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Ska det inte gå att förhandsgranska RAW-bilder (Nikon NEF) i Adobe Bridge? Jag får bara upp en ikon för varje bild.
Har för mig att det var samma problem i PS som jag sen tack vare någons instruktion fick fart på.
Det jag vill åt är alltså att kunna förhandsgranska bilderna i full storlek innan jag öppnar dem i ACR.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Visst har du en version av Bridge som är uppdaterad med stöd för din kamera?
 

Makten

Aktiv medlem
jimh skrev:
Visst har du en version av Bridge som är uppdaterad med stöd för din kamera?
I och med att Bridge ingår i en PS-installation som jag uppdaterat för att den ska funka med mina NEF-filer så borde väl även Bridge uppdateras? Det värsta är att när man börjar gräva i sånt här så är det alltid nåt annat som slutar funka:-(
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Makten skrev:
I och med att Bridge ingår i en PS-installation som jag uppdaterat för att den ska funka med mina NEF-filer så borde väl även Bridge uppdateras?
Det är ju lätt att kolla genom att köra adobes autouppdatering. Bridge uppdateras i alla fall som ett separat program, så möjligheten finns ju att det är där det felar för dig.
 

Damocles

Aktiv medlem
Bridge integreras ju generellt med Adobe Camera RAW. Så kolla att du har senaste versionen av den. Vet inte om det är så att tumnagelvisningen också tas vida ACR eller om den faktiskt ligger i bridge.

Kolla att du inte får någon konflikt med Nikons egna plugin om du har deras programvara installerad också. Har varit ett vanligt fel tidigare vad gäller NEF iaf.
 
ANNONS