Annons

Problem med CS2 efter installation av Nikon Capture NX

Produkter
(logga in för att koppla)

Pippo

Aktiv medlem
Hej.

Laddade hem Nikons Capture NX för att testa programmet. Efter många om och men lyckades jag till slut installera det och få det att fungera. Dock har jag nu uppmärksammat att mitt CS2 beter sig konstigt. Att öppna JPG- filer fungerar bra, men så fort jag försöker öppna upp en NEF- fil får jag följande felmeddelande:

"Could not complete your request because it is not the right kind of document"

Undrar således om någon av er Photoshopgudar där ute vet vad som felar samt vad jag kan göra?

//PP
 

stefohl

Aktiv medlem
Pippo skrev:
får jag följande felmeddelande:

"Could not complete your request because it is not the right kind of document"
Kolla om det har installerats något nytt program från Nikon i din filtermapp i Photoshop. Nikon har den ovanan att utan att fråga lägga in program i Photoshop så att man inte kan använda Camera Raw som vanligt.

Stefan
 

macrobild

Avslutat medlemskap
det är i mappen fil format du skall se till att ingen nikon plugin ligger inlagd
där skall Camera raw 3.4 ligga tillsammans med BMP. FILM STRIP. PCX .PHOTO CD. PIXAR. TARGA.
Mikael
 

Pippo

Aktiv medlem
Mikael. Med risk för att låta totalpantad måste jag nog fråga var jag hittar denna mapp?

Edit: Hittade mappen nu. I denna finns 6 filer;

- BMP
- FilmStrip
- PCX
- Photo CD
- Pixar
- Targa

Vet inte om allt är som det skall vara?
 

macrobild

Avslutat medlemskap
gå in i program sedan till Adobe och photoshop cs2 där hittar du mappen plugs-in och i den mappen fil-format
Mikael
 

Pippo

Aktiv medlem
Ser nu att camera raw 3.4 saknas. Installera om programmet eller finns det ngn smidigare lösning?

Edit: Sorry Mikael, såg inte att du redan svarat.
 

Pippo

Aktiv medlem
Ok, tack för hjälpen Mikael!

Edit: Nu fungerar det igen efter din eminenta förklaring.
 
Senast ändrad:

macrobild

Avslutat medlemskap
Utan att vara för elak- jag har testat alla programvaror från Nikon allt från deras första scannerprogram fram till dagens NX som jag aldrig kommer att installera förrän Nikon slutar med att skriva över befintliga plugsin etc.
Inget annat Rawprogram än Nikon Capture har fixat en sådan crasch att jag fick installera om hela Mac OSX. En bedrift utöver det vanliga.
Mikael
 
ANNONS