Annons

Barn och bakgrundsfärg

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Kan inte motstå chansen att få inviga ett nytt forum!

Har en riktig fråga också...
Ska plåta en barngrupp i nästa vecka, blir lite löpande band principen och jag får ta alla med samma bakgrund.

Tar gärna emot förslag på vilken bakgrundsfärg ni tycker passar vid barnfoto. Dom är mellan 1 och 7 år och ska plåtas separat och i grupp.
 

LIMIT

Aktiv medlem
Tycker du ska hitta på något eget, som människor skulle gilla, ist för dessa vanliga bakgrunder ex. vita, svart, gråa osv. de är nu tråkigt, dom används och det blir okej, men det är inget som ögat fastnar vid om du förstår. Hade viljat se något lite annorlunda. tex, Färger, mycket barn färger, med kanske en bakgrund från en barn film eller något.

Skulle vilja se ditt resultat. Lägger denna tråd som bevakning =)

hoppas det blir bra =D


MVH
KIM EKELUND
 

BugEyes

Aktiv medlem
Jag har nu köpt några billiga fleeceplädar i olika färger som jag kan hänga samtidigt i bakgrundsstativet och "bläddra" mellan.

Ska ta lite provbilder med dom och återkommer med resultatet.
 

snaxalig

Aktiv medlem
Ja, att döma av bilden på din son verkar det ju ha funkat jättebra med plädarna. Hur gjorde du med gruppbilderna? Blev det flera olikfärgade plädar i bredd?
 

Freddde

Medlem
Intressant tråd, så här i skolfoto tider har jag funderat på om jag inte kan fotografera min dotter själv istället. Blev grymt besviken av dotterns skolfotograf förra gången, dåliga färger och ocentrerat motiv. Det jag funderade över var just bakgrunden, dina plädar verkar ju funka riktigt bra. Någon som har några andra tips?

Har ju inte allt för stor erfarenhet av porträttfoto, hur fixar man ett bra ljus? klarar jag mig på 2st synkade blixtar eller vad finns det för alternativ?
 

BugEyes

Aktiv medlem
Freddde skrev:
Intressant tråd, så här i skolfoto tider har jag funderat på om jag inte kan fotografera min dotter själv istället. Blev grymt besviken av dotterns skolfotograf förra gången, dåliga färger och ocentrerat motiv. Det jag funderade över var just bakgrunden, dina plädar verkar ju funka riktigt bra. Någon som har några andra tips?

Har ju inte allt för stor erfarenhet av porträttfoto, hur fixar man ett bra ljus? klarar jag mig på 2st synkade blixtar eller vad finns det för alternativ?
Jag använde två blixar till dessa bilder. Den ena med en stor softbox lite till vänster om mig och nära motivet. Den andra tittar fram över bakgrundsstativet med ett vitt paraply på som hårljus, den är kraftigt nervriden.
Till höger i bild utanför bilden hade jag en vit reflexskärm uppriggad för att dämpa skuggorna.
 
ANNONS