Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra inköpsställe ?

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Planerar att köpa en 7Hi. Har ni tips om bra (eller för den delen varningar för dåliga..) inköpsställen. På nätet eller i Stockholm - Uppsala området.

/ JanneC
 

sagan

Avslutat medlemskap
rekommenderar http://www.cyberphoto.se/
eftersom jag köpt mycket där och alltid fått vänligt bemötande och bra service, inga problem om något blir fel..bara skicka tillbax..kanonbra.
prismässigt så ligger de oxå bland de absolut billigaste i sverige på kameror.
(minneskort kan man dock hitta billigare på annat håll)

har även goda erfarenheter av http://www.scandinavianphoto.se/

i Stockholm tycker jag sergelfoto är en bra butik, med trevlig och mycket kunnig personal, priserna är helt oki oxå.


mvh
/Kim
 
Senast ändrad:

Micke H

Aktiv medlem
Janne, du nämnde Uppsala, jag handlar allt mitt inom foto på Uppsala Fotokompani, www.ufk.se .
Trots att jag har flyttat ifrån Uppsala upp till Dalarna så fortsätter jag handla där pga en mycket god service. De är kanske inte alltid billigast men det vägs upp lätt av servicen...
 

Granloboy

Ny medlem
Ett mycket bra pris har det varit i dagarna på 7i i England hos butikskedjan Argos där de reats ut till halva priset, £449 = c:a 6300 SEK! Och från England är det ju tullfritt...

Dock verkar de haft en strykande åtgång i alla butiker, och de uppges som "out of stock" om man försöker näthandla. (Kanske lockpris i stil med vad OnOff & ElGiganten brujkar tillämpa?) Dock har ett antal nöjda engelsmän som fått tag i den diskuterat och gett tips på den här tråden på DP Rewievs sida.

Man spekulerar bl.a. ifall prisdumpningen eventuellt kan ha något att göra med att Minolta kanske planerar att ta kameran ur produktion...
 

Granloboy

Ny medlem
Jaså, ja då är det kanske inte är så sannolikt att de gör det nu heller?

Fast jag som är köpsugen sitter ju förstås nu och hoppas ändå. De kanske bara ska satsa på 7hi i fortsättningen...
 

rob.

Medlem
Någon med erfarenhet av Argos?

Någon med erfarenhet av Argos? Hur fungerar det när man beställer från Sverige? Läste i deras FAQ något om att de inte levererar till andra länder... Måste ha missuppfattat detta.

Kommentarer, tankar mottages tacksamt

Hälsningar
Robin
 
ANNONS