Annons

Vad tror ni, Kulturama?

Produkter
(logga in för att koppla)
http://www.kulturama.se/templates/pages/CoursePage.aspx?sgid=4&sid=411&cid=21919_Gustav01&wids=402&mspid=456

snubblade över den där länken då jag sitter o letar folkhögskolor och liknande med fotoutbildningar.
39.000kr för 37 veckor, det är ganska saftigt?

medans http://www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx?id=35604 finns och kostar 13.000kr*3 varpå det är 3 terminer.

boende på skolan vore ett stort + då jag får bege mig ifrån skövde (vilket jag absolut inte har något emot).


well, aningen luddigt inlägg, men tänkte bara om några råd, synpunkter, och om någon har koll på hur man finansierar en sånhär grej?

tack på förhand.
martin
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
39 000 kan låta mycket men det måste alltid sättas i relation till vad man kan förväntas få ut av året.

Ingår väl inget internatrum och mat då nej ??

________

Kolla gärna in denna smått unika skola. Ruggigt vilke erbjudande det är. Där måste du beräkna valutan på ett i utgångsläget högre pris (marginellt?) men då ingår också mat & logi !!
Men det ligger ju en bit ifrån metropolerna. Men således perfekt för den som vill utvecklas på lite olika plan och inte bara "storstadsmässigt"...hehe;)!

www.lofoten.fhs.no

________

Du har rätt att söka lån och studiemedel för alla nämnda skolor. Det är ju surt att låna pengar men måste man så måste man. Kanske kan du ta ett jobb ett år, spara pengar, fotapå och söka in med egna pengar och med större och mer utvecklad fotografiskt relaterad erfarenhet. Det är väl alltid ett bra förslag att spara till det man vill ha.

Du kanske kan hitta olika stipendium att söka.. olika fonder mm.. Jag är dålig på sånt tyvärr.

MVH Niclas,
 

Happy Horse

Aktiv medlem
Hej.
Kulturama får inte statliga bidrag som en en del andra skolor får, därav prislappen.

Lycka till med att hitta en skola som passar. All utbildning är en investering, tveka inte!
//
Nina
 
Tackar för alla svar!
Nu har man en del att begrunda i, men ska samtidigt leta runt lite mer, då det är Stockholmsområdet jag är intresserad av. :)

Tack så mycket!
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Ja, det är lätt att rekommendera sånt man känner väl. Samtidigt så måste jag trycka in det att jag menar bestämt att just vad gäller kreativt relaterade studier så har det många fördelar att besöka nya miljöer.
Så var det sagt;)

Stockholm i mitt hjärta... :/
;)

MVH Niclas,
 

Happy Horse

Aktiv medlem
Halloj!
Kan skvallra om att Kulturamas andra utbildningsår (www.kultfoto.se) får statligt stöd fr o m nästa termin! Priset sjunker och utbildningen blir ännu mer attraktiv.

Ha det gott!
//
Nina
 

Misha

Medlem
Det stämmer. Kulturamas högre fotografiska utbildning fick statsbidrag. Vi kommer snart med mer information. Priset för utbildningen kommer självklart att bli lägre än förut.
 

plusminusgurkan

Aktiv medlem
Det är lite dålig information på kulturamas sida, tycker jag nog. Kan man söka till år 2 trots att man inte läst år 1? Det låter ju som att år 1 skulle vara ett krav, men på sidan står det att de kan sökas separat, vad nu det betyder.
För det känns inte som att år 1 är något jag har lust att betala för, medan år 2 låter ganska intressant...
 

Misha

Medlem
Man söker separat till fotolinjen (första året)och högre fotografisk utbildning (andra året). Man behöver inte gå första året på Kulturama för att söka till andra året.
Kraven för att komma in på andra året är naturligtvis mycket högre. Skillnaden i priset beror på att andra året har fått nytt statligt bidrag (därför billigare!)
 
ANNONS