Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med Illustrator!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nosslin

Avslutat medlemskap
Håller nämligen på med en illustrator uppgift jag fått genom en distanskurs jag läser, men eftersom jag verkligen inte har kommit in i programmet ännu skulle jag behöva hjälp med början på uppgiften och tips på hur jag ska göra för att kunna fortsätta med den på ett bra sätt.

Har fått en bild 1 som man ska redigera och fixa med i illustrator så att den är så lik som den färdiga bilden dom möjligt. alltså bild 2.

Någon som kan hjälpa mig?!
 

Nosslin

Avslutat medlemskap
såhär se bilderna ut! bifogar ena här och andra i nästa inlägg.
Det är svårast att få en bra start tycker jag... har gjort om en himmla massa gånger och alltid är det något jag glömmer eller tjorvar till med lagren.
 

Bilagor

Wesse

Aktiv medlem
Jag använder alltid endast ett lager, funkar utmärkt. Blir bara svårare om man ska använda flera lager. Man kan alltid ordna objekten upp och ner.

Men börja att rita upp Carlsberg loggan (den undre bilden) först. För den ska ju användas ett antal ggr i övre bilden oxå.
Sträcken som finns i den undre bilden lägger du bara ovanpå efteråt. Sträcken ska inte vara sträck utan tunna fyrkantiga boxar som täcker hela texten plus lite till uppe o nere. Markerar allting och väljer "Divide" från "Pathfinder" paletten som finns till höger.(Finns inte den paletten så gå upp på Window och klicka på Pathfinder). Ta och "Ungroup" bilden och klicka på delarna som ska tas bort och deleta dom. Klart!!!

Det var första...
 
ANNONS