Annons

Fotoryggsäck med snowboardfästen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Goldfish

Aktiv medlem
Är det någon som känner till någon bra ryggsäck där det går att:

- förvara kamerautrystning säkert (bra skydd)

- där det går att fästa en snowboard på utsidan av ryggsäcken

- där det går att förutom kamerautrustningen även går att packa ner någon tröja och lite mat + dryck


Jag har försökt att hitta bilder på insidan av Burton Zoom, men lyckas inte. Kom gärna med fler förslag än Burton Zoom, eller info om ni har en Burton Zoom.

Det är ju snart dags att åka...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Fotosidan har medlemsebjudande på Dakine Reload.

http://www.fotosidan.se/doc.htm/1506/

Den och Burtons är de enda specialgjorda för skidåkning/snowboard, pga av skid/snowboardfästena. Burtons tror jag dock är mkt svår att få tag på.

Alternativet är att köpa ngn annan säck och inreda själv.

Jag har kört den senaste säsongen med LowePro Stealth (med modifierat avbärarbälte).
 

Goldfish

Aktiv medlem
Tjena David. Jo, jag såg fotosidans erbjudande.

1) DaKine Reload:
Min uppfattning är att det i DaKines ryggsäck blir svårt att få ner mer än bara kameraprylarna. Har jag fel? Hur är den att bära på ryggen?


2) Burton Zoom:
Har du sett/hört något om denna ryggsäck? Är den rymlig?


3) Om man ska inreda själv vad behöver man fixa för grejor och vart beställer man - finns det något kit? Man vill ju att kameran verkligen är i säkert förvar...

4) Vad är anledningen till att du kör Lowe Pro Stealth. Jag läste att du hade kört med DaKine-väskan.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag testade Stealthen för att få en ryggsäck med plats för mer saker än kameran, spade, vatten, extrakläder etc och som var lättare tom. Reloaden är otroligt bra vadderad men väger lite för mycket enligt min smak när jag skall åka skidor. Tyvärr hade Stealth säcken värdelöst avbärarbälte, så jag fick sy dit ett eget.

Reloaden har gott om plats för mer saker, men min rygg är också något för lång för den säcken (jag är 190).

Det finns inga kit vad jag känner till, utan de flesta använder traditionella kameraväskor. Ett alternativ är att förvara kamera med objektiv i exempelvis en TopLoad zoom, i din vanliga skidsäck.

Burtonsäcken har fått gott omdömme, men jag är osäker på om den tillverkas längre..
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hmm, intressant. Men frågan är var den finns till försäljning?

Jag kanske tänker på en annan Burtonsäcks som de slutat med, som hette ngt med AK. Eller har jag fattat helt fel?
 

slideshowbob

Aktiv medlem
Jag hörde ett rykte på stan, att den stora Burton
Fotoryggan inte säljs till vem som hellst.
Men att den lilla gör det. Ring till Megascene
i göteborg.
 

slideshowbob

Aktiv medlem
jag pratar om Burtons fotoryggsäckar.
det finns en mindre och en större.
Den stora heter eller hette(?) F-stop och
är på 44liter. Den mindre vet jag inte vad den
heter, men det kanske är den som heter zoom?
 

Highway

Medlem
Jag hittade ett ställe i USA som säljer Borton Zoom som är den mindre ryggan och den kostar 130$ och dom säljer även AK F för 240$ se vet man ju aldrig om dom kan få fram dom men det kan ju vara värt ett försök kanske.
Jag har haft div Da Kine säckar under dom senaste åren och jag tycker att dom sitter suveränt på ryggen så nu har jag gjort en fotoinsats av ett liggunderlag efter att ha läst ett inlägg på freeride.nu och det verkar riktigt bra men har inte testat i backen än men skall till Hemsedal nästa hel och då….. :)

länken kommer här http://sssmailorder.com/burton1.html
 

danielblom

Aktiv medlem
Gör så här

Ring megascene på 031 887868. dom tar in burton i sverige och kan säkert styra upp både zoom (lilla) och f-stop (stora)
/ Daniel
 

Goldfish

Aktiv medlem
Se inlägg ovan. Jag har ringt Megascene, men deras svar var att jag skulle återkomma nästa år i September. Ryggsäckarna är slut här och i Österrike där de beställer ifrån.

Surt sa räven...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jajemen! Den har två huvudfack (som båda öppnas med 3/4 dragkedja runt om. Facket närmast ryggen har 3 st "neopren" liknande fack upptill + 2 st kamerahusfack ner till. Dessutom kan man klämma in laptoppen här (som har en egen väska som passar precis).

I objektivfacken kan du klämma ner ett 80-200/2.8, 20-35/2.8 och blixt. Du får dessutom plats med två kamerahus a la F5.

Rekommenderas som sagt!
 
ANNONS