Annons

Kortare fotokurs / distanskurs

Produkter
(logga in för att koppla)

Galdr

Aktiv medlem
Tjenixen.

Jag jobbar heltid och bor i en lägenhet, har enkelt inte råd att plugga på heltid.

Är därför på jakt efter någon sorts fotografisk utbildning efter ovan nämnda mått.
Tänkte höra om någon här har några tips på distanskurser/intensivkurser man kan tänkas gå, som inte är för basic... Jag kan ju fotografera med gott resultat, men jag vill ha lite mer "kött på benen" som det heter.

Fördel om skolan ligger i närheten av Stockholm då det ibland förekommer några träffar under studieperioden, men absolut inget krav.
 

chrisandreasson

Ny medlem
ang fotokurser...

Alltså jag gick folkuniversitetets kurser och tycker inte att jag fått ut nå vidare mycket. Den analoga fotokursen de hade förut var shysst om man ville lära sig om mörkerrum men den digitala är bara att kasta. Jag gick istället sen hos europeiska fotografskolan. Fick höra om den av en polare som gått europeiska bartenderskolan och hon sa att de var grymt bäst. De verkar inte ha etablerat sig så bra på fotofronten än men de är i så fall lika bra där. Lärde mig mer än på flera månader på folkuniversitetet på ett par veckor. De har intensivkurser alltså, i stockholm. Kanske på flera ställen med jag vet inte. Kolla på www.fotografskola.com

Lycka till! =)
 

kalina

Medlem
Galdr skrev:
Tjenixen.

Jag jobbar heltid och bor i en lägenhet, har enkelt inte råd att plugga på heltid.

Är därför på jakt efter någon sorts fotografisk utbildning efter ovan nämnda mått.
Tänkte höra om någon här har några tips på distanskurser/intensivkurser man kan tänkas gå, som inte är för basic... Jag kan ju fotografera med gott resultat, men jag vill ha lite mer "kött på benen" som det heter.

Fördel om skolan ligger i närheten av Stockholm då det ibland förekommer några träffar under studieperioden, men absolut inget krav.
Funderar själv på att gå en utbildning. Hittade Europeiska Fotografskolan på nätet, som någon här rekommenderar. Har du gått den eller hört talas om någon mer som gått den och är nöjd med utbildningen? Vill ju gärna veta att den är seriös innan man hoppar på. Det är ju ganska mycket pengar att slänga ut annars, typ 20´.

mvh
Karolina
 

Galdr

Aktiv medlem
Re: Re: Kortare fotokurs / distanskurs

kalina skrev:
Funderar själv på att gå en utbildning. Hittade Europeiska Fotografskolan på nätet, som någon här rekommenderar. Har du gått den eller hört talas om någon mer som gått den och är nöjd med utbildningen? Vill ju gärna veta att den är seriös innan man hoppar på. Det är ju ganska mycket pengar att slänga ut annars, typ 20´.

mvh
Karolina
Njae, alltså, jag ställde ju min fråga initialt för att få tips på utbildningar man kan gå.

Så nej, har inte gått den, och känner ingen som gjort det heller.
 
ANNONS