Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förslag på fototräff - Julrushen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lan

Aktiv medlem
Hepp halloj!

Tänk er julhandeln, neonljusen tindrar och blinkar, plasttomten vinkar i fönstret, barnet står och tittar med gnistrande reflektioner i ögat.

Alla stressar med julklappar i famnen, några med plågade uttryck, mobiltelefoner i högsta hugg, listor i handen och spring i steget...och mitt i allt en kärna av lugn, av skratt, av glädje.

Lotta visade intresse för ideen och föreslog tidpunkt, andra förslag och platser att fota på, centrala karlstad.

Deltagande;
Lars
Lotta W Elofsson


Tid;
22 dec, efter kl 15:00


Samlingsplats:
Förslag?

Lämpliga fotovyer:
Mitticity, Balkong
Soltorget
Andra våningen, Åhlens mot drottninggatan


Jag uppdaterar 'listan' över tid och plats/vyer när nya inkommer!

God fotojul! ;)
 

Tes

Aktiv medlem
Jag tillhör nog en av dem ni får chansen att fota i värsta fall om jag inte lyckas göra färdigt inköpen i Bohuslän, för troligtvis hinner jag inte med på själva fotningen.
Men det låter riktigt kul!
 

Lan

Aktiv medlem
Varianter på bilder

Kan tänka mig ett antal roliga motiv, dessa tänker jag jaga och ser gärna lite varianter från er andra;

På händer, dessa stackars händer som är överbelamrade. Snabb slutare, fryser dem inzoomade utanför sin 'ägare' så man får fundera lite.

På fötter, som går och står i otacksamhet. Andra ridån's blixt med lång slutare. Ändlöst trampande med julkassar svingandes.

På drottninggatan, uppklättrad strax ovanför huvudhöjd. Ger mycket luft ovanför så man får en begrundande tanke, fokusen blir på de fridfulla glimmande julljusen med folkhavet under.

Köerna till kassorna, om man hittar en rolig vinkel eller extremlång kö.

Gå ner på knä, ta fotot lite upp mot folket och se hur barnen som släpas runt ser på sina föräldrar i julrushen, kanske man kan kalla det 'Köpgalenskap'?

Ställa sig mitt i strömmen på gågatan och bara fota motströms, se hur folkmassan väller mot en.

Ställa sig vid Mitticity ingångarna, seriefota och sedan lägga till kommentaren 'Laxens jakt på lycka'.

Klappinslagnings service, inzoomat på paketen eller på hela servicen med kön inkluderat.

Kanske attackera vår kapitalism lite, fota svartvitt längs med butiksfronterna och fånga deras försök att locka in oss. Söka den bild som bäst illustrerar det bisarra i vårt sätt att fira Jul.

Puh....neh, får spara lite ideer till senare.

Hej! :)
 

lottawe

Aktiv medlem
Ah, tid att shoppa har inte jag kluddat in i kalendern och inte har jag köpt värst med julklappar än heller.. Men va sjutton, det finns ju nätshopping:) Då kan väl du med Tes?

Lars, har du en stege och kraft att bära? Kan ju bli skitkul bilder att ställa den mot Åhlensingången och plåta neråt jue... Jag funderar på fler platser, men tvivlar att jag bräcker dina förslag. Mitticity finns ju hur många vinklar och trappor och annat kul i som helst:)
 

Lan

Aktiv medlem
*skratt* Tyvärr Lotta, även om jag hade en så hade det nog inte varit så bra att ta med den ner i folkvimlet. Men ska överväga det hela lite.

Det kan gå att lösa - Har spanat ikväll på platser litegrann. Kom hem en timme tidigare än väntat så hade lite tid att gå runt. :)
 

Lan

Aktiv medlem
Ingen mer som är intresserad?

Själv ska jag precis gå och lägga in om en dags flytt av semester från efter nyår till just den 22...:)...hade inte fått hela den veckan efter nyår ändå.

Ska bli kul att fota julklappsjakten! :)
 

Lan

Aktiv medlem
Börjar dra ihop sig nu, jag har själv inte fått klart alla mina klappköp men hoppas frenetiskt på att ha gjort de sista stora innan fredagen och kanske enbart ha några små inköp (smycke till flickvännen ;) ) innan klockan 15.

Jag har i alla fall tagit ledigt så bör hinna :)
 

Tes

Aktiv medlem
Hej! Fick en påminnelse om tråden, så jag vill bara säga att just nu har jag vädrets makter (o hela helvetets småjävlar) emot mig, och kommer inte att åka till Värmland förrän tidigast på fredag kväll o sen är det julrusch hemma som gäller. Därför kommer jag inte att hinna följa med.

Ha det så kul nu! Glöm inte visa bilder!
/Tesa
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag skäms som jag bör. Borde ha kluddat ner någon rad här ju eftersom jag inte hann men inte ens det kom jag mig för i julstressen.. Kunde inte sluta jobba före fyra igår iaf, och sen tog det timmar att slå in alla klappar.

God jul på er alla!
 

Lan

Aktiv medlem
Hehe, ingen fara. Jag förstod det eftersom du inte varit inne på fotosidan på en vecka nästa Lotta men det är lugnt.

Här är fem bilder från min lilla tur, kanske lägger upp några fler på min hemsida men det var inte så många som blev sådär jättebra. Var nog lite sleten efter min egen shopping hela dagen så ställde kameran något rent åt helsike fel stundtals.


Förbered er på en kritisk vy av vårt sätt att förbereda julfirandet!

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=147419

En riktigt god jul önskar jag er alla, kom ihåg varför ni firar den - just er egen version och gläds för att ni kan vara tillsammans.

/L
 

Bilagor

ANNONS