Annons

Leveranstid på 400D utan kitobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Linkeboda

Aktiv medlem
Än så länge verkar Canon EOS 400D bara finnas att köpa med kitobjektiv. I alla fall har inte de webshoppar jag tittat på listat att enbart huset finns i lager. Finns det någon som har en kvalificerad gissning på hur länge det kan dröja innan man kan köpa enbart huset? Gjorde man likadant med 350D tex och hur lång tid tog det då?
 

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
Det har levererats några enstaka hus i Eu, men det är inte många. Med 30D tog det nästan 6 månader innan det blev någon fart på leverans av annat än hus med enklaste kit gluggen. Så håller den farten så blir det väl i Feb/Mars det börjar komma enbart hus. Förstår om Canon suger på karamellen och skickar ut kit så länge de bara kan. De tjänar mest pengar så...
 

Albwah

Aktiv medlem
Ser att du redan har ett 28-90 så det skulle kanske inte skada med kitoptiken. Då får du ju 18mm också och det skiljer inte så mycket i pris mot att du bara tar huset. Då slipper du också vänta. Tänk på utsnittsförändringen, du måste gånga alla brännvidder med 1.6 för att få det korrekta utsnittet på en 400D.
 

Linkeboda

Aktiv medlem
Jag precis på väg att byta till digitalt, men jag hade inte tänkt att använda 28-90 utan istället köpa Sigmas 17-70 eftersom jag vill ha lite större brännviddsomfång och lite högre bildkvalitet. Men det kliar ju lite i fingrarna att beställa kameran med kitobjektiv och betala de extra pengarna. Känns väl inte som att man kan sälja kitobjektivet begagnat för några större summor tyvärr...
 

brasse Bosse

Aktiv medlem
www.pixass.de verkar ha huset hemma.. Köpte min 350d där i somras med den nämda 17-70 gluggen som jag är nöjd med.Funkade bra med cash on delivery (34 euro)... räknade om vad huset kostar ...c.a 5700 kr och gluggen 2745 kr... räknade på 9kr för en euro..
 
ANNONS