Annons

kompakt kamera köp

Produkter
(logga in för att koppla)

pgo_jim

Medlem
Ska köpa ny digitalkamera

Jag har tittat åt Ixus modellerna

Bla ixus 65

Jag vill ha en liten, snabb kamera som tar bra bilder och har bra batteritid

Det som gör mig osäker är att ixus 65an inte klarar men än ungefär 100bilder per laddning

Kameran ska gärna vara Ultra kompakt
Vara snabb på att ta bilder som endå blir skarpa

prisnivå är 2000-5000kr

Jag har även sökt på forumet men inte hittat den information jag sökte

Jag har tidigare en Konica Minolta 3megapixlare men jag vill nu köpa en lite mindre 6megapixlare

Jag är inte så artistisk utan jag mer eller mindre tar bilder på saker till annonser och semester bilder lr vad man nu ska säga

Jag är ganska kräsen när det gäller teknik prylar
men jag vill endå inte ha en kompakt systemkamera
pga av att jag ej kan hantera alla funktioner m.m

Fördel är om kameran har ett bra auto läge

Någon som vet om det finns ett batteri med högre kapacitet till ixus 65?


Summering, jag söker en snabb,kompakt, enkel, snygg kamera som gärna ska kunna fota "brett" så man slipper backa så mycket i trånga utrymmen och avbilda så naturligt som möjligt när det gäller färgerna

Den ska helst klara både inomhus och utomhus fotografering
 

interpix

Aktiv medlem
En Ricoh GR Digital uppfyller din spec men har högt brus på ISO över 200. Alltså inte så bra att plåta med inne utan blixt. Annars är den snabb, snygg, har bra snabb optik med mycket vidvinkel (fotar brett), extremt välbyggd och kompakt, har såväl autoläge som alla tänkbara manuella inställningsmöjligheter men ingen zoom.

Andra snabba kameror du kan kolla på är tex Casio, vet inte så mycket mer om dom än att de just är kompakta och ofta mycket snabba.

Om man vill ha en snabb kamera tycker jag det är viktigt att såväl autofocusen som lagtiden är snabb/kort. Några skryter med kort fördröjning från det att man trycker av om kameran är i fokus men om själva fokuseringen tar sekunder hjälper det inte så mycket.
 

barret

Aktiv medlem
En IXUS oavsett modell gör sitt jobb bra tror jag. Det mest hänger på din teknik och kunskap. (Även en automatisk kamera kräver lite kunskap för bra resultat).

Köp ett extrabatteri. En eller två hundringar är ingen kostnad mot kamerans pris.....
 
ANNONS