Annons

Och himlen därovan

Produkter
(logga in för att koppla)

jakob

Avslutat medlemskap
Är det någon som har boken och isåfall vad tycker ni om den.
Jag läste om Jena Assur i Foto (9/200) och vill bara ha boken!!

Jag gjorde en snabb sökning på Akademibokhandelns hemsida och blev förvånad, ca. 1350:- ville dom ha för den.

Mycket pengar, men är den bra kanske det kan vara värt det. Det är ingen som har sett den billigare någonstans?

mvh
jakob
 

FredrikB

Aktiv medlem
Den boken är ett riktigt praktverk, storformat och mycket bra tryck. Jag har för mig att den består av två volymer. Har sett den på Åhléns City i Stockholm för något liknande pris som Du nämner.

Jag såg utställningen på Kulturhuset här i Stockholm i våras. Bland det starkaste jag sett, med färgbilder från krigshärdar runt om i världen och svartvita reportage inifrån Sverige.

/Fredrik
 

utström

Aktiv medlem
Instämmer med föregående, otroligt bra tryck, både färgdelen och den svartvita delen. Mycket pengar, men strunta i det och gör en tjänst för svenska fotoböcker och köp den. Du kommer nog inte bli besviken.

MVH Erik
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Assurs bok finns även på www.adlibris.se för det facila priset av 938.- . Adlibris är enligt mig den bästa bokhandeln på nätet. Snabba i sina leveranser och väldigt bra priser. Vet inte hur mycket fotolitteratur de andra bokhandlarna har men Adlibris har en del.

Assurs böcker är fantastiska. Lite klichéer ibland men bilderna från massgravarna är starka.
 

jakob

Avslutat medlemskap
Jag var och tittade lite i boken på Stadsbiblioteket idag.

Jag måste bara ha den. Får köpa den i julklapp till mig själv.

Nu när jag har sett böckerna verkar 1000:- inte så mycket längre.

mvh
jakob
 

Nikonmannen

Aktiv medlem
jakob skrev:

Jag läste om Jena Assur i Foto (9/200) och vill bara ha boken!!
Jena? Var inte det krokodilen som härjade ihop med Drutten när vi 60-talister var små?

Näh, förlåt. Den var billig och helt ovidkommande för diskussionen... Men jag var bara tvungen! *slår mig själv på fingrarna*
 

FredrikB

Aktiv medlem
Tille skrev:
Assurs bok finns även på www.adlibris.se för det facila priset av 938.- . Adlibris är enligt mig den bästa bokhandeln på nätet. Snabba i sina leveranser och väldigt bra priser. Vet inte hur mycket fotolitteratur de andra bokhandlarna har men Adlibris har en del.

Assurs böcker är fantastiska. Lite klichéer ibland men bilderna från massgravarna är starka.
Plockar upp den här tråden från i höstas:adlibris.se har sänkt priset på Assurs bok till 799 kronor.

Det blir nog en vårpresent till mig själv... :D
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
jag har boken, tack vare min moders intresse att förse sina barn med bra böcker, och den är verkligen fantastissk. Kanon återgivning i både färg och svartvitt. Bilder som griper tag i en. Ett absolut måste i bokhyllan enligt mig
 

Daniel_L

Aktiv medlem
FredrikB skrev:


Plockar upp den här tråden från i höstas:adlibris.se har sänkt priset på Assurs bok till 799 kronor.
Inte för att det spelar någon större roll roll men det är väl så att staten sänkt bokmomsen. Så boken bör ha sjunkit i pris överallt. På så pass dyra böcker blir det rätt många kronor. :)
 

FredrikB

Aktiv medlem
Daniel_L skrev:


Inte för att det spelar någon större roll roll men det är väl så att staten sänkt bokmomsen. Så boken bör ha sjunkit i pris överallt. På så pass dyra böcker blir det rätt många kronor. :)

Ja, det såklart! Men det blir ju än mer prisvärt då! :)
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Jag har beställt ett ex från Bokus, så nu hoppas jag att de inte redan sålt slut på denna underbara bok. Den är verkligen värd att ha i bokhyllan men priset har ju avskräckt.
Tack Mats för att du tipsade om att den fanns på rea!

M v h
Patric
 
ANNONS