Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp av kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

larssonm

Medlem
Hej!

Har skaffat mig en Canon Powershot S3 IS.

Vill köpa en väska till den, så den ligger lite mer skyddad när den inte används.


Har ni några tips på en fin väska som passar till den kameran ? Gärna med plats för några extra batterier och usbkabel.


Internetbutiker går bra, men gärna onoff, siba, elgiganten osv, så kan jag åka o köpa en i morgon

Tack på förhand!
 

ulltand

Aktiv medlem
larssonm skrev:
...Internetbutiker går bra, men gärna onoff, siba, elgiganten osv, så kan jag åka o köpa en i morgon...
Väskor anser jag vara en typisk produkt som man ska titta och känna på.
Ta med din kamera till butiken, så du ser att den och tillbehör får plats. Stormarknaderna brukar ha ett skapligt sortiment.
 

Damoor

Aktiv medlem
Viktigast är ju att väskan inte ser ut som en kameraväska =D köp en vanlig väska och skydda det med en tröja eller liknande =)
 

nabbor

Aktiv medlem
Hej Marcus!
Jag har också en S3 IS och har letat efter en väska.

Jag valde slutligen en väska som heter Soligor 106. Är inte toppennöjd men det är den bästa jag testat och den funkar bra. Jag ville ha en ganska liten och smidig väska men där man fortfarande får upp och ner kameran utan problem.

Jag har också testat
Lowepro Rezo 60 - Kändes bra men alldeles för tajt för en S3IS!!
Lowepro Edit 100 - Kändes väl stor, kan vara bra om man vill ha med extrautrustning.
Canon DCC-90 - Kändes lite liten, inte lika tajt som Rezo 60 men ändå osmidigt att plocka i och ur kameran.

Jag rekomenderar ändå Soligors 106:a, eller om du vill ha en större, Lowepro Edit 100 eller Topload Zoom Mini, inte Topload Zoom 1 som jag tycker är alldeles för stor.
 
ANNONS