Annons

Bra framkallare på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)

AnDid

Ny medlem
Hej!

Behöver framkalla en massa gamla bilder (300 st) och behöver ett bra och billgt ställe att skicka mina bilder till.

Snälla hjälp mig med tips. Har finkammat pricerunner men litar inte riktigt på betygen.

Någon som vet ngt bra?

/Anna
 

Albwah

Aktiv medlem
Fotoquick, 1,99:- bilden i 10x13/10x15 format. Beställ online och hämta bilderna i butik efter 3 dagar. Funkar hur smidigt som helst.
 

storm

Aktiv medlem
crimson,, laddade upp bilderna kl 10 på förmiddagen, hade dom kl 10 dagen efter i brevlådan.
Det blev ett himla drag i färgerna.. (man kanske ska köpa sig en ny datorskärm o kalibrera :)
 

Per_S

Aktiv medlem
Framkallar mina på www.snapfish.se. Finns inte med mattpapper...det är väl nackdelen med dem. men de tar 0,99 kr för 10x15. 20 spänn för en A3. Bra kvalite tycker jag. Vet inte hur tidsbeständiga de är. Men ska de in i ett album så är det säkert lungna gatan.
 

AnDid

Ny medlem
Tack för era svar! Crimson känner jag till och använder när jag skall framkalla de "riktiga" bilderna.

Nu skall jag bara komma ikapp mig med alla album så ett billigare alternativ blir bättre.

Tack!

/Anna
 
Är det digitala bilder du ska framkalla kan jag tipsa om att fotolabo har ett erbjudande fram till kl 00.00 den 15e januari på 45 öre/bild. Dom har såna erbjudanden lite då och då, Bra när man har så många bilder att framkalla så blir det inte så dyrt
 

AnDid

Ny medlem
Ja det är bilder från min digitala systemkamera canon 10D. Men det är inga bilder jag skall sälja utan bara "skräpbilder" till min egen samling.

Tar gärna emot 45örestipset =)
 
Jag har beställt därifrån några gånger, funkar helt ok. detta 45 öre per bild är dock endast 10*15 format, men ska man bara ha i vanliga album är det helt ok. Uppladdningsprogrammet dom har gör "mingubbar" om hur kvalitén på bilderna är innan man går vidare till beställningssidan
 
jo just det, glömde bara skriva en sak också.... det som kan vara lite negativt om man är petig på formatstorleken är att bilderna ibland kan komma och vara någon milimeter bredare än normalt..
 

StS

Aktiv medlem
:)

AnDid skrev:
Låter OK att testa Hanna, men vill du inte släppa adressen eller =) ?
Jag tror du läste lika slarvigt som jag när jag läste Hannas inlägg första gången; "...ett fotolabb", för först undrade jag också...

Läs det igen! :)
 
Ja, kunde säkert lätt läsas som "ett fotolabb" men det är Fotolabo : www.fotolabo.se För den här gången dom har detta erbjudande tror jag det är endast till inatt kl 12man har på sig, men detta erbjudande har dom lite då och då, så man kan välja att få deras "nyhetsbrev" så man får reda på när dom har erbjudanden
 

Mafor

Aktiv medlem
Plocka inte alltid det billigaste. Crimson är billiga men kanske inte billigast.

Dock så är kvaliten alltid perfekt och servicen är suverän. Dom har hjälpt mig med

-Råd gring färgprofiler och kalibrering av skärm
-Gratis framkallning när jag har tabbat mig i bildbehandlingen
-Support gällande diverse fototekniska problem

Dessutom har dom overkligt snabba leveranser
 

johnnynu

Aktiv medlem
Några frågor angående framkallning hos nätbutik:

Vad ska man skicka in bilderna i för storlek så skärpan blir rätt?

Hur blir det med färgprofilen?
Helt sabbad antar jag för efter jag har behandlat bilden på min skärm blir den i regel lite ljusare på andra skärmar.

Vilket format är det som gäller för vanliga "små" kort, 10x13?

Mvh
 
ANNONS