Annons

Min bärbara dator hittar inte minneskortet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Shonas

Aktiv medlem
Hej!

Sålt min D100 för att ge plats åt en D80...Med eran hjälp såklart...eller skulle jag valt D200.*asg*..Nu är det ialla fall försent

Men i min bärabara Packard Bell så finns det möjlighet att använda den inbyggda kortläsaren som tar just SD-kort... Men datorn reagerar inte alls?...Vad har jag gjort galet?...Hur skall jag lösa det? Är inte så teknisk så hjälp mig om det är någon inställning någonstans?

Tack

Jonas
 

PITCH

Aktiv medlem
- Har läsaren fungerat överhuvudtaget ?
- Är läsaren kopplad inne i datorn ?
- Är drivrutinerna installerade ?
 

Martin Gunnarson

Aktiv medlem
Tror att större SD-kort inte är kompatibla med en del inbyggda kortläsare. Mitt 4gigs kort kunde inte heller läsas av den inbyggda läsaren.

Kanske går det bättre med USB-kabel eller extern kortläsare?
 

SixBySix

Aktiv medlem
Många inbyggda läsare har riktigt kassa begränsningar på hur stora minneskort som de klarar att hantera. Ofta max 512MB. Trist men så är det både på min stationära och min bärbara. Använder därför själv kabel eller extern sandiskläsare.
 

Shonas

Aktiv medlem
Ja grabbar så kanske det ligger till när ni säger det? Mitt kort ligger på 2gig. Jag får väl trampa ner till Clas. Tyckte mest att det var gott att slippa en kabel ...och så kunna utnyttja det man har betalat för... men men....

Tack

Jonas
 

Shonas

Aktiv medlem
Du har helt rätt i det du säger... Blir arger på mig själv att jag inte köpte en multiläsare på en gång då jag köpte D100an..... Är man snål så....

Jonas
 
ANNONS