Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För & Efter (retouch)

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas H.

Aktiv medlem
Jag hoppas bara att ni fortsätter att hålla liv i tråden då den är mycet lärolik.
Med andra ord - en av de få användbara trådarna på forumet under överskådlig tid!

Om ni har lust att bertätta hur ni gör vore den ännu bättre.


( Rätta mig om jag har fel )
 

pellepiano

Aktiv medlem
Min bild är ett foto av ett akvarium från sidan där jag släppte ned mandarinklyftor som jag fångade när de bryter vattenytan så det plaskar ordentligt.
Den bilden frilade jag och monterade på en bild ev en himmel. La till ett "hav" i Photoshop.
 

DanielWestman

Aktiv medlem
DanielWestman skrev:
En jag gjorde för ett tag sen! =)
Här kommer en beskrivning hur jag gjorde!

Bilden består av:
1. En bild på mitt ansikte.
2. En bild på ett kattöga. http://www.ryde.net/photo/3/images/up_sixtenoga.jpg

Jag började med att klippa ut kattögonen och forma om dom så dom passade in i mina ögonhålor. (Med hjälp av Free Transform och Distort)
Använde sedan lagermasken för att få en mjuk övergång mellan bilderna.
Sedan lämnade jag kvar lite katthår på ögonbrynen också, för att få lite 'vildare' look.

För att göra huden mörkare och 'otäckare' använde jag Burn tool (på svenska?). Det verktyget kan vara riktigt händigt till att göra personer otäcka!

Thats it! =)
 

Bilagor

ANNONS