Annons

Blå timmen

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Strax innan jag gick hem från jobbet i eftermiddags blev den s k blå timmen otroligt tydlig. Med tanke på att vädret ska fortsätta vara bra några dagar framöver, så vore det kul att se om ni kan få till några snygga blå timmen-bilder nu under den här veckan. Var och en där han eller hon bor. Lägg upp era bilder i den här tråden, berätta gärna om slutartider, bländare och vitbalans.
 

Lan

Aktiv medlem
Wish I could! Såg också att det var en härlig färg igår från kontorsfönstret.

Men tyvärr så är jag inte hemma hos kameran förrens låångt efter mörkrets infall. Så jag får njuta av alla andras bilder - med spänning åväntas de! ;)
 

Picture

Aktiv medlem
Men man kan ta med sig kameran till jobbet och hålla riktigt hårt i den hela dagen så att ingen snor den... när det börjar skymma på säger du att du ska ut och röka (eller något annat svepskäl om du inte röker) och så sticker du ut och knäpper en bild och så får vi alla glädjas över den då du lägger ut den här! :)
 

Lan

Aktiv medlem
*skratt*

Tack du men jag vill ha jobbet kvar, skyddad industri du vet. Vi har kameraförbud på RRAB, visserligen har jag burit med mig kameran hit men det har varit ett antal komunikeer internt om kameror och mobiler till exempel.

Blå timmen speglad på den polerade ytan av ett ubåtspropellerblad vore väl nyskapande iof sig...;)
 

Picture

Aktiv medlem
Jodu, den bilden skulle jag vilja se. En fototräff på företaget där du jobbar är helt uteslutet alltså? :)
 

Lan

Aktiv medlem
Ganska så, fast jag har faktiskt bearbetat mina chefer lite för att få ta avdelningsfotona detta året...i utbyte mot att de överlåter vissa inköpta studioblixtar som betalning. Frågan är vilande på personal & ekonomi för tillfället men vem vet...ett par BX400 vore inte fel.
 

Lan

Aktiv medlem
Idag utlovas kalasväder på nyheterna, ni som kan bör satsa på att ta er hem tidigt och fånga 'timmen'. ;)
 

Tes

Aktiv medlem
Kalasväder!? Fy...här är det bara halvblött och -4 grader. Grått också dessutom. Skit...
 
ANNONS