Annons

Värt pengarna att byta upp sig från 400:an till 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
hallå, har en 400D nu men funderar på en 5D då jag tycker att 400:n är för liten och sen saknar jag fullformatet men är det värt den stora prisskillnaden och håller sig kameran bra ett tag till? Vad ger 5D:n mig som inte 400:an gör helt enkelt?
 

perperub

Aktiv medlem
Jag är lite nyfiken på vad det är du egentligen saknar från fullformatet? Borde inte en 20D/30D räcka om du måste uppgradera? Greppet är avsevärt mycket skönare jämtemot 400D och de är mycket billigare än 5D. Om du ska fota flyg är det heller knappast någon nackdel med cropfaktor 1,6 som din 400D har.

Mvh/Pär
 

Flightspotter89

Aktiv medlem
perperub skrev:
Jag är lite nyfiken på vad det är du egentligen saknar från fullformatet? Borde inte en 20D/30D räcka om du måste uppgradera? Greppet är avsevärt mycket skönare jämtemot 400D och de är mycket billigare än 5D. Om du ska fota flyg är det heller knappast någon nackdel med cropfaktor 1,6 som din 400D har.

Mvh/Pär
Var lite väl snabb i mina funderingar, jag kör på 400:n bara jag får tillbaka en som funkar från servicen och sen sattsar jag på 40D:n när den nu kommer.
 
ANNONS