Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Invisible Creations - nivå?

Produkter
(logga in för att koppla)

AlTroStar

Avslutat medlemskap
Hej,
Tänkte fråga Er angående lite bilder, nämligen en som jag själv har gjort och sammanfattat mha en liten hemsida...
Vad tycker Ni det är för nivå på bilderna?
Skulle vilja höra kritik / beröm, men framför allt veta vad ni tycker...

http://www.home.no/specamigo/ic.html

(sidan innehåller inga virus / pop-up, flash används)

mvh
//A
 

Photosession

Aktiv medlem
Vet inte vad andra tycker men personligen tycker jag det suger att behöva sitta och vänta på att närmare 7,5 Mb ska laddas in för att kunna se en sida.
 

Sleepless

Aktiv medlem
....fast när sidan väl var färdigladddad så tyckte jag den var snygg. Fast jag gillar ju flash, inte alla som gör det. Enkelt och bra gränssnitt.

Men som sagt...det går för långsamt att ladda sidan. Många kommer att ge upp ganska snabbt...
 

AlTroStar

Avslutat medlemskap
thnx :)
men än så länge har jag inte fått svaret på den viktigaste frågan...
det är ju bilderna jag vill utsätta för betygssättning :) inte hemsidan :)

//A
 

Photosession

Aktiv medlem
AlTroStar skrev:
thnx :)
men än så länge har jag inte fått svaret på den viktigaste frågan...
det är ju bilderna jag vill utsätta för betygssättning :) inte hemsidan :)

//A
Men tar det sådan tid som det gör nu så lär du få vänta på kommentarer på innehållet. Jag gav också upp innan sidan laddat färdigt. Känner mig inte direkt sugen att försöka igen heller. Sorry...
 

monki

Medlem
blandat

tyckte att det var blandade bilder, fanns många motiv som ite intresserade mig alls såsom bilder på bilar och sportbilder. miljöbilderna var ganska bra, helst nattbilderna. men luftballongsbilden var ganska tråkig enligt min smak. tror att du kunde tjäna på att dela in bilderna i olika fack. hoppas att det hjälpte. mvh monki
 

pellepiano

Aktiv medlem
Jag gillade flera av bilderna, tegelstenarna bland andra. En del var för mycket vykort för min smak, andra ganska intetsägande. Summa summarum, ganska ordinärt ( om du ursäktar =) ).
 

AlTroStar

Avslutat medlemskap
tack för komentarer !
väntar på flera... intressant o höra !

måste nog säga att bilderna togs med en vanlig digitalkamera ( och inte systemkamera )... och jag är ingen proffs...

"it's just for fun..."

fortsätt kommentera gärna...
 

McRill

Aktiv medlem
Tröttnade vid 500 KB laddat. Bygg om sidan om Du vill att vi skall titta på Dina bilder. Alla väntetider över o,5 sec är för långt i dessa stressade tider Ge oss åtmindstånde något att titta på medans det laddar i bakgrunden.

McRill
 

rob

Aktiv medlem
testade första varianten . . gav upp vid 5% laddat . . har ändå bredband.
7,5MB tar väl drygt en timme på modem?

kollade bilderna i andra varianten . . intetsägande . . inget att skriva hem om

//rob
 

jansta

Aktiv medlem
AlTroStar skrev:
fotografi - ngt att fortsätta med, eller ska man lägga av? vad tycker ni ?:))
Vad väntar du dig? De flesta av oss håller på i många år och är fortfarande amatörer på mellannivå med några peakar. Jobba på ett par år till så blir du en av oss.

Jan
 

AlTroStar

Avslutat medlemskap
har inga förväntningar alls... bara en fråga...

undrar om det är värd att satsa på en systemkamera och fortsätta :)
 

pellepiano

Aktiv medlem
Vad är det du saknar i din nuvarande? Kompakt kameror innehåller ofta mer funktioner, som Macro mm som man måste ha speciella och rätt dyra objektiv till för en systemkamera.
 

perkaby

Avslutat medlemskap
Hehe, det är otroligt hur otåliga människor kan vara..., men visst förlora 10-30 sekunder av sitt liv är ju helt klart jobbigt. ;-)

Vad gäller bilderna så gillar jag skarpt de på koppen. I övrigt tyckte jag att det fanns några andra guldkorn mot slutet också. Det finns helt klart en potential.

Om du tycker om att fotografera och känner att du vill utveckla det så tycker jag helt klart att du ska ta dig en titt på en systemkamera.

Försök låna en systemkamera för att prova och se om det kan vara något för dig.

Lycka till!

/P
 
ANNONS