Annons

save for web :(

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Har installerat PS7 mestadels för den eminenta funktionen "save for web" då den vad jag förstått komprimerar bilderna lagom för publicering. MEN, nåt blir fel - bilderna blir oskarpa så vad gör jag för fel?
 

Fredrik80

Aktiv medlem
Du måste fortfarande själv ställa in hur mycket bilderna ska komprimeras. Detta anges genom en siffra från 1 - 100. Jag brukar ställa in någonstans mellan 50 - 80. Kom ihåg att spara som jpeg.

Fredrik,
www.worldsphotos.com
 

haze

Aktiv medlem
Liza skrev:
Har installerat PS7 mestadels för den eminenta funktionen "save for web" då den vad jag förstått komprimerar bilderna lagom för publicering. MEN, nåt blir fel - bilderna blir oskarpa så vad gör jag för fel?
Hej!
Du kör väl minst med dubbla fönster i "save for web"? Du kan ha upp till 4 med olika "kvalitets" inställningar.
Då ser du direkt jmf. original och blivande web-bilden. Justera till du är nöjd och spara.
Använd som tidigare nämts .jpg för rastrerade bilder och .gif för vektoriserade illustrationer och liknande.
Lycka till //Haze
 

Liza

Aktiv medlem
Tack Haze, har bara haft programmet en vecka så det snurrar till ganska ordentligt att gå från 5.02 till 7 direkt. Fattar lite bättre nu.
MVH Eva
 
ANNONS