Annons

Köp av objektiv i New York

Produkter
(logga in för att koppla)

alexaD

Aktiv medlem
Jag har letat igenom och sökt men har inte hittat en likadan tråd, så här kommer min.

Några familjemedlemmar åker till New York inom några dagar och jag undrar hur det ser ut med optik som skeppas hem från staterna. Hur ser garanti ut? Folk säger att den gäller men andra säger att den inte gör det. Jag har tänkt köpa ett 70-200/4 L då jag vill börja fotografera flygplan och andra coola grejer man kan plåta med ett tele. I dagsläget har jag ett 24-70/2.8 men tycker att det inte riktigt räcker till på långt avstånd, även fast jag bara haft det i nån vecka.

Va säger ni om att satsa på ett 70-200/4 för under 4 skjortor och leva efter det? Är det bättre att köpa begagnat eller helt enkelt vänta till jag får mer pengar vilket kan vara om i slutet av sommaren och köpa ett 100-400 IS eller ett 70-200/2.8

Jag är LOST men prylfixerad, hjälp mig!
 

marooned

Aktiv medlem
Världsgaranti gäller om du handlar på någon av de stora affärerna: B&H, Adorama etc. Objektivet är så litet att tullen knappast kommer upptäcka det. Skicka med ett Canon hus om du har möjlighet, så ser det mindre misstänkt ut. 200mm räcker inte till flygfoto, ett beggat 70-200/2.8 med konverter är en bättre investering?
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
alexaD skrev:
Jag har letat igenom och sökt men har inte hittat en likadan tråd, så här kommer min.

Hur ser garanti ut? Folk säger att den gäller men andra säger att den inte gör det.
Några trådar.

Om du inte orkar rodda genom alla trådar, garantin på optik gäller i Sverige. Inte på digitalkameror, dock.
För att vara på den säkra sidan kan du ju maila Canon.
 
ANNONS