Annons

Canon EOS 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Kattguldet

Ny medlem
Jag har nu bestämt mig för att köpa en 400D, men jag har hört lite om att kitobjektivet inte skulle vara så bra. Stämmer detta, och om det gör det - vilket objektiv skulle vara bra? Något "allround-objektiv" i såfall.

Sedan så undrar jag vart det går att få tag på bruksanvisning på svenska, jag har kollat runt och inte hittat det.

Tacksam för hjälp :D
/Sissel
 

Damoor

Aktiv medlem
Sigma 18-200 är riktigt bra All-round optik

medföljer oftast bruksanvisningar på Engelska, Svenska och finska
 

XaZe

Aktiv medlem
Köper du kameran i en affär som inhandlar inom norden (vad försäljaren sa till mig iaf), så får du bruksanvisning på norska, svenska och finska.

Objektiven beror helt på va du har för förväntningar och ditt användningsområde och prisklass/budget..
 

Albwah

Aktiv medlem
Damoor skrev:
Sigma 18-200 är riktigt bra All-round optik
Att köpa en sånn här super-zoom är ofta en kompromiss. Visst det är bekvämt, det kan jag hålla med om. Men ofta förlorar du i skärpa. Själv var jag inne på en 18-200 zoom men avstod och det fick bli ett 50-200 samt 18-55. Ibland är det lite bökigt att byta objektiv men jag tycker att det är lite en vanesak.

Annars tror jag att en Sigma 17-70 skulle vara att ha som normal zoom. Bättre i det mesta än Canons kit glugg. Hyffsat ljusstark (2.8 vid 17mm) samt en bra byggkvalité. Och andra sidan så kan det ju vara bra att börja med en super-zoom som tex. Sigmas 18-200 för att känna efter vilka brännvidder som du gillar, och sedan kanske kompletera med bättre gluggar. Själv tycker jag att en normalzoom passar i de flesta läge.
 
Senast ändrad:
ANNONS