Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Årets DigiDeep workshop för UV-fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

dragon

Aktiv medlem
Hej!

Äntligen börjar solens strålar värma och genast börjar det klia i avtryckarfingret efter att det varit stelfruset sedan årets isdykning.

För att minnas de finaste stunderna från förra året, läste jag igenom artikeln på DigiDeep om UV-foto-workshoppen.
Längst ned på den sidan läser jag till min stora glädje följande:

To conclude, the workshop was a very successful, as judged both by the opinion of the organisers, by the results of the workshop evaluation by the participants and from the owners of the dive centre. This is why we are proud to announce that the next workshop is scheduled for August 23-26, 2007!
Finns det mer info om detta? Är det Ingvar som håller i detta även i år? Blir det åter hos DykLeif? Viktigast av allt! Var anmäler jag mig :)
 

Ingvar

Aktiv medlem
Hej Joakim och tack för glada tillrop!
Vi har haft litet brottningsmatch med SSDF kring workshopen på grund av att de plötsligt, och långt efter att vi aviserade datumen för workshop 2007, beslutade att avvika från traditionen att köra SM i UV-fotografi den 3:e helgen i augusti. De flyttade evenemanget till 4:e veckan, dvs "vår" helg. Vi har försökt få en återflytt till stånd, och även kikat på möjligheterna att flytta workshopen, men för någon vecka sedan tog jag och Dyk-Leif gemensamt beslut om att hålla fast vid våra planer. Det blir således workshop den 23-26 augusti i år. Målgruppen har ju ändå väldigt liten överlappning med de som ställer upp i SM (även om jag hade tänkt ställa upp...). Men SM med blandat analogt och digitalt kan behöva mogna något år till, så det gör inte så mycket...

Info och anmälningsformulär kommer inom några veckor på adress http://www.dkk.se/dykning/workshop-uvfoto-2006.php. (Adressen finns dock inte ännu.) Det är jag som kommer att vara huvudansvarig, även i år. Upplägget blir snarlikt förra året, bara några små detaljer skiljer. Vad gäller tema så är det fortfarande een öppen fråga.

Så det är bara att hålla ögonen öppna och vika 23-26 augusti för trevlig samvaro och skön sommardykning i Sveriges bästa dykvatten!
 

dragon

Aktiv medlem
Ahhh.... Härligt att höra.
Vi får väl annars ha vårat eget "digitala SM" ;-)
OBS!! Jag var inte så allvarlig så om det är någon som blir upprörd så kan ni vara lugna nu igen.

Jag och Dan kommer definitivt inte missa detta i år och jag kommer ragga med mig någon ny fotograf härifrån trakten.

Förslag på föredrag som jag gärna skulle vilja sitta som åhörare i är:
-Komposition: Vissa grundregler har jag koll på men att få en presentation av gyllene snitt, diagonaler, mm är nog inte fel. Kan nog finnas de som är experter likväl som det finns de som inte hört talas om det.
-Fiskporträtt: Vad ska man tänka på för att få bra porträtt, och hur beter man sig för att få de små rörliga rackarna på bild.
-Bildbehandling: Här hade vi ett mycket bra föredrag förra året men det finns ju massvis att hämta ur detta.
 
ANNONS