Annons

HJÄLP till examensarbetsmaterial

Produkter
(logga in för att koppla)

lancelot

Aktiv medlem
Hej alla kreativa fotografer!

Jag håller på att sammanställa ett examansarbete inom undervisning i matematik. Till detta skall ett arbetsmaterial som jag tidigare gjort (används vid Malmö högskola) vidareutvecklas för elever med dyskalkyli (matematiksvårigheter).

För materialet krävs foton av olika slag som sedan kopplas samman till matematikundervisningen i skolan. Det behöver inte vara något märkvärdigt - t.ex. en fågel, några äpplen, fiskar eller liknande.

Jag hade uppskattat ifall det inte enbart är jag som tar bilder till detta material, utan att det även kommer bidrag från er andra. Bilderna kommer sedan att utvecklas till ett digitalt läromedel inom matematikundervisningen och ifall era bilder finns med kommer jag att vilja ha med era namn i både examensarbetet samt läromedelsmaterialet.

Vad ska jag som vill delta skicka in för bildförslag? Jo, det rör sig om foton på; fönster, fönsterrutor, fiskar, spindelnät, mäta/uppskatta längder på olika föremål i ett fotografi, mer, flest, färre, färst, lika, stor, större, störst, antal, addition, division, multiplikation, subtraktion, eventuellt några andra matematiska begrepp av intresse. Idéerna/kreativiteten lämnas fri för alla.

Hör gärna av dig via mail info[a]alfacat.se - svarar snabbast där.

Ju fler som deltar dessto trevligare!
 
ANNONS