Annons

Canon 2x Telekonverter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lan

Aktiv medlem
Hallå allihop,

Finns det någon som råkar äga en Canon EF 2x eller en EF 1,4x telekonverter i Karlstad trakterna?

Är lite nyfiken på att köpa en själv men skulle vilja prova hur kombinationen blir på mitt 70-200 F4L innan jag köper...

Jag bjuder på fika, antingen nere i staden eller på en promenadplats om jag får 15-20 minuter att i närvaro av ägaren fota lite med och utan konverter på. Då borde jag kunna se om det är värt att införskaffa...:)

Mvh,
Lars
 

Lan

Aktiv medlem
Är inte helt ointresserad av andra märken (sigma, etc..) som funkar med EF linserna.
 

olleo56

Avslutat medlemskap
Hej Lars!
Jag har en helt ny EF 1,4x till mitt 70-200/4. Jag bor i Säffle men skulle kunna tänka mig att vid tillfälle åka in till Karlstad för ett test. Jag tycker AF är något opålitlig och därför skulle det vara intressant att prova med annat kamerahus och optik. På så sätt kanske vi båda kunde få svar på våra frågor!
Intresserad?

Hälsningar
Olle
 

pixelbild

Avslutat medlemskap
Hej! jag ska in till stan på lördag eftermiddag och plåta fotboll,jag kan ta med mitt ef 1,4 extender om du vill prova.

/Thomas
 

Lan

Aktiv medlem
olleo56 skrev:
Hej Lars!
Jag har en helt ny EF 1,4x till mitt 70-200/4. Jag bor i Säffle men skulle kunna tänka mig att vid tillfälle åka in till Karlstad för ett test. Jag tycker AF är något opålitlig och därför skulle det vara intressant att prova med annat kamerahus och optik. På så sätt kanske vi båda kunde få svar på våra frågor!
Intresserad?

Hälsningar
Olle
Låter som en ömsesidigt bra ide - Helger fungerar bäst för mig, jobbar ganska sent om veckodagarna tyvärr. Jag har inget bestämt för mig nu denna helgen till exempel så det skulle passa mig bra. Skicka ett PM så svarar jag med mobiltelefon om du vill mötas i helgen.

pixelbild skrev:
Hej! jag ska in till stan på lördag eftermiddag och plåta fotboll,jag kan ta med mitt ef 1,4 extender om du vill prova.

/Thomas
Thomas, stort tack för erbjudandet. Eftersom Olle har egna frågor så bestämmer jag möte med honom men om det inte skulle fungera med tider och så kanske jag återkommer. Igen, stort tack för erbjudandet!

Vilka bilder du har i dina album förresten, mycket fina - ska kika mer under dagen! Sport är ditt forte utan tvekan. Din fundering kring porträttfoto är något jag själv har också, har en affär på gång där jag i arvode får viss studioustrustning för porträttfoto. Riktigt sugen på det. Att det är lite svårt att hitta en lämplig plats (vanliga lägenhetsrum duger ju inte riktigt) är en anna femma.

Mvh,
Lars
 
ANNONS