Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskolan i Stockholm eller Kulturama?

Produkter
(logga in för att koppla)

Niki

Medlem
Hej,

Vill satsa friskt och byta kontorskarriären mot ett liv som kretsar kring foto. Har sökt in på Kulturamas andra år och hoppas förstås på att komma in. Har tidigare även sneglat lite på Fotoskolan i Stockholm.. är det någon som gått på någon av utbildningarna? Är jättenyfiken på vad ni tycker!! Var de lagom breda/inriktade? Kan man stå på egna ben efter utbildningen? Hur gick det för er efter utbildningen? :)

Hör gärna av er!!!

Ha en skön dag.

/Annika
 

PabloSthlm

Ny medlem
Kulturamas Högre Fotografiska Utbildning

Hej hej!
Jag har nu gått Kulturamas Högre Fotografiska Utbildning (som är andra året) i snart ett läsår och jag känner absolut att mina pengar har varit väl inversterade.
Jag vet även att ett flertal från min klass kom in på Fotoskolan i Sthlm, men valde denna utb i stället.
Vi har jobbat med många stora fotografer, bla Gunnar Smoliansky och Anders Petersen och lärt oss mkt av dem!
Utbildningen är väldigt anpassad efter fotografen, i vår klass har vi folk som är allt från konstfoto till konsertfotografer och mode. Och samtliga, vågar jag påstå, är mer än nöjda.
Utbildningen är uppdelad i olika "block" som alla har olika inriktningar och svårihetsgrad.
Förkunskaperna för utbildningen är ganska viktiga, det är viktigt att du har fotograferat innan och känner till din kamera och har hunnit en bit ändå. Men delarna man inte behärskar får man gratis extrahjälp med. Vi hade personer som var väldigt nya på digital efterbehandling och personer som aldrig rört en storformatskamera. Allt det fanns stor möjlighet till att fixa, vilket det också gjordes.
Så i grund och botten: Sjukt kul utbildning, pengarna är grymt välplacerade. Rikitgt riktigt bra lärare som krigar för att du ska lära dig mycket och gör dessutom mer än vad som förväntas av dem enligt mig med fler.
Vår hemsida är www.kultfoto.se
/mvh Pablo
 
ANNONS