Annons

kulturama

Produkter
(logga in för att koppla)

lukin

Aktiv medlem
Det är klart att det är dåligt att sånt här händer i sista stund, men jag antar att Skolverket hade fog för sitt beslut. Var det möjligen så att utbildningen inte höll måttet, att kvaliteten var dålig?
 

Victor

Aktiv medlem
nedskärningar. Och då blir det väll det som kan tyckas mest onödgt som man sparar på, nämligen "kulturen"... vad vet jag.
 

catweazle

Aktiv medlem
Tycker det är mer intressant att man beslutar sig för att lägger ner en utbildning på Fredag eftermiddag när den börjar på Måndag och dessutom lurar dessa elever, det fanns ju dom som skulle börja sitt andra år en vecka senare.
Skolverket måste ha vetat om detta beslut en tid det är inget man kommer på över en natt.
Samt att det måste ha förekommit samtal tidigare mellan skolan och skolverket denna utbildning.
Dags för skolan att lägga alla papper på bordet o visa hur mycket man agentligen visste om det.
Och kräva fullständig redovisning av skolverket och inte acceptera undanflykter från deras sida som nu.Tycker det är dags för eleverna att kräva skolverket på svar NU.
 

linaphoto

Aktiv medlem
Helt sinnessjukt. Trots att jag är en av de förstaårselever som tack och lov fick behålla min plats är jag så jävla förbluffad över hur Skolverket kan behandla människor. Förstår de inte att de välter omkull 36 människors liv?!

Själv läste jag om detta i tidningen på t-banan igår morse (måndag en vecka innan skolan börjar). Hade då inte hört ett ord om att utbildningen kunde ställas in. Sinnessjukt. Helt sinnessjukt.
 

linaphoto

Aktiv medlem
ville bara tala för de som missat det, att det inte är förrän NÄSTA termin kulturama tvingas skära ner på utbildningsplatserna. denna termin får alla antagna börja sin utbildning. :)
 
ANNONS