Annons

Dåligt väder!

Produkter
(logga in för att koppla)

klasg

Aktiv medlem
Man har gått hela veckan och väntat på nån hälg då det ska bli fint väder, så att man kan ge sig ut och fota lite. Och när den hälgen entligen kommer, så kommer den ändå inte. Alltid när jag ska ut och fota så blir det på stört, monsunrengn och hagel. Jag har iochförsig ingenting emot "dåligt" väder, annat än att kameran blir blöt, och det är väll ingen hitt. Är jag ensam om detta problem? Vad ska jag ta mig till?

/Klas Gidlöf
"Det finns bara dåligt väder..."
 

Tobbe.T

Aktiv medlem
Det är en given klassiker, tilsammans med alla de andra klassikerna som finns att avnjuta i det lilla kåseriet här på fotosidan =)
http://www.fotosidan.se/doc.htm/1544/

Vintertid lyckas jag själv alltid med konststycket att ge mig ut efter att bara slängt en snabbtitt genom förnstret, utan att kolla termometern.
När man sen kommer ut (utan handskar & långkalsonger) är det så kallt att de stelfrusna prinskorvarna till fingrar inte enns vill vara hjälpsamma nog att få av linskskyddet :rolleyes:

/Tobbe
 

Mr P

Aktiv medlem
Det är väl det som är lite av tjusningen med att fotografera naturen? Att man får rätta sig efter rådande förhållanden och fatta beslut om fotograferingen uifrån det och göra det bästa av situationen, Tycker jag är mer stimulerande än att va i studio och alltid ha optimala fårhållanden som man själv har skappat...lätt o fastna i mönster då och tappa kreativiteten.
Sen är det synd om det bara regnar för dig..fast jag tror du har lite selektivt minne med...*blink*
 
ANNONS