Annons

ewa-marine

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Cedborg

Avslutat medlemskap
Hej,

har någon prövat ewa-marine.de's produkter?
T.ex u-bxp eller liknande, alltså till en systemkamera?

Fungerar det bra? Kommer man åt knapparna? Ser man displayen okej? Är det bara trial&error som gäller för avvägningen?

Jag har fotat uv en hel del med "större digital kompakt" tidigare, men skulle ju gära använda min dslr istället, men det blir så ruskigt dyrt.

Allra helst skulle jag vilja hyra hus, men har inte sett det?

/Andreas
 

SimonLid

Aktiv medlem
Har en bekant som körde med Ewa påse till sin Canon och dränkte den. Jag skulle personligen aldrig använda en sån produkt.
 

Andreas Cedborg

Avslutat medlemskap
Har en bekant som körde med Ewa påse till sin Canon och dränkte den. Jag skulle personligen aldrig använda en sån produkt.
Jag har dränkt en kompaktkamera i ett uv-hus (sandkorn i o-ringen), så det går ju tyvärr att göra med "riktiga" hus också (dåligt handhavande av mig helt enkelt).

Vad var det som falerade då din kompis dränkte den?
 

oakleydiver

Medlem
vi hade en kund i thailand som hade en till en slr kamera och han testade den för första gg
för att i huvud taget komma ner med lite luft i den var han tvungen att tynga ner den med 4 kg
och då var luften uppåt och tyngden neråt... så han kunde inte vrida kameran alls...
hans uttalande var " what a piece of shit"
 

Andreas Cedborg

Avslutat medlemskap
Hej,

länken leder för mig till ett serverfel... Men, jag är ävertygad om att ewa-marines lösningar är odugliga. Jag var det mer eller mindr från början, men ändå intresserad av om någon hade egna erfarenheter.
 

SimonLid

Aktiv medlem
om du är registrerad på siten vilket kan rekommenderas av andra själ (en bra dyk community) så får du läsa kommentarer och erfarenheter av folk som har provat att använda ewa marine under vatttnet
 

nabbor

Aktiv medlem
Har också bekanta med ewa-påsar. Dom är lite otympliga att handskas med, det gäller att ha lagom mycket luft i påsen. Ju djupare du dyker desto mer komprimeras luften i påsen och den nästan suger sig fast runt kameran vilket kan göra det svårt att komma åt de rattar man vill.
Ingen superprodukt alltså men ett relativt billigt alternativ om man vill ta med sin slr under ytan.
Hoppas få möjlighet att prova själv i sommar... om jag vågar...
 

JoakimUK

Medlem
Jag har anvant Ewa Marines produkter pa en del resor och for vad de ar, sa tycket jag att det ar bra varde for pengarna... Jag har en Canon 20D, sa att kopa ett hardplast hus for att en gang om aret dyka 4-5 dyk var inte riktigt lont for mig.

Nagra tips dock:
- Stoppa tyngder i pasen. Jag hade relativt stora problem att komma ner. Forst tog jag ut luft fran borjan, men om man inte lamnar tillrackligt med luft sa blir pasen som en "vakum-forpackning" och man kan inte trycka av. Istallet kan man ha nagra kilos tyngd i pasen och da kan man ha tillrackligt med luft for att kunna trycka av nar man ar nere.

Jag har ocksa anvant pasen nar jag snorklade och da tyckte jag det var enklare att anvanda. Med nastan all luft uttagen och tyngden i pasen sa kan man anvanda kameran ganska bra.

Dock skall man nog se till att ha gjort alla installningar innan man gar i. Min erfarenhet av pasen ar att det ar svart att gora nagot annat an att bara trycka av.

Jag har ocksa anvant pasen for att ligga ute vid surfarna och fota surfing, da funkar ocksa pasen bra....

For mig har den definitivt varit vart de pengarna jag investerade i den.

/Joakim
 

Allemyr

Aktiv medlem
Skönt å höra ngn positiv kommentar om Ewa marin påsarna. Beställt än o ska hämta ut den om ngn vecka.

Är det lätt att se i sökaren eller underlättar det mkt om man skaffar en extern skärm typ en Zigview?
 
ANNONS