Annons

Vill ha tips

Produkter
(logga in för att koppla)

Chaarlotte

Ny medlem
Skulle vilja veta hur man kan göra en snygg loggo, använder just nu photoshop elements 5,0 men finns kanske inte de funktioner där som i "riktiga" PS ? Ifall någon vill ge mig tips iaf så blir jag glad :)
Mvh Charlotte
 

AnteVante

Aktiv medlem
Eftersom ingen svarat ännu så passar jag på.
Första frågan är vad ska du ha loggan till?

Det jag brukar göra (är absolut inget proffs på detta), är att jag skissar på vanligt papper hur jag vill att loggan ska se ut sen när jag har en någorlunda bra mall så scannar jag in den i datorn.
Tar in bilden i Photoshop och rensar allt onödigt som jag inte vill ska vara med.
Efter detta så importerar jag den i Illustrator för att köra "live trace" på den (en funktion som vektoriserar bilden så jag kan förstora och förminska utan kvalitetsförlust) sparar sedan bilden i antingen .eps eller .ai format och öppnar sedan bilden i photoshop igen för att färglägga osv..

Vad jag förstått av andras arbetsflöde så brukar vissa använda ritstiftet i photoshop för att göra markeringar istället för "live trace" i illustrator.

Som sagt jag är absolut ingen expert på detta men dom gånger jag jobbat med loggor så tycker jag detta har varit ett smidigt sätt.

Du kan läsa mer om hur ritstiftet fungerar på denna sida: http://www.elated.com/articles/paths-and-the-pen-tool/

Hoppas det var till någon hjälp
Mvh
/Anders
 
ANNONS