Annons

Portfolio- Hjälp?

Produkter
(logga in för att koppla)

j0lt

Medlem
Hej ni underbara (nåja) fotosidan-människor.
Jag har inte fotograferat speciellt länge men har bett en kompis knåpa ihop ett portfolio av de bilderna jag tagit. Nu kommer det till eran (vid intresse) uppgift.
Säg om någon/några/alla bilderna går fetbort och ska tas bort från sidan, för jag har bara lagt in massa bilder och har pga jobb inte tid att kolla ut det, plus att de är svårt att se om ens egna bilder är fula. Kritik mottages gärna, förutom på navigationspilarna som är överdrivet snabba.
Tack!

HTTP : http://spbportfolio.info.se/
 

Mistah

Aktiv medlem
Ingen bildkritik men: Less is more och animerade GIF's är såååå 90-tal :D Om du vill behålla animationen på din 'portfolio...' så håll den till en animation, första gån gen man laddar sidan. Klart distraherande med blinket i hörnet när man försöker kolla bilderna

Fred!

/Natan
 

j0lt

Medlem
Ja, animationen fungerar tydligen inte på firefox osv men fungerar som tänkt på IE. Men jag förstår vad du menar att det är ett problem nu när många användare använder andra webläsare än firefox.
 

FabianN

Aktiv medlem
Synd att min första inlägg här på fs ska vara av negativ karaktär :p Sidan fungerar inte i IE heller.
 

tilholm

Aktiv medlem
Tyvärr har jag nog mer tips för sidan än för bilderna ;)

Låt rubrik-animationen stanna efter att den kommit fram första gången. Som någon skrev dras blicken ditåt istället för till bilderna.

Jobba med thumbnails! På så sätt går det snabbt att ladda bilderna, och vill någon sen se en förstoring så kan de klicka upp bilden...

... i ett fönster som är lika stort som bilden, inte lika stort som skärmen. Lite petitess, men det ser mycket proffsigare ut ;)

Scrollern går vääääldigt snabbt, man har inte en chans att hinna se bilderna.

Anpassa hemsidan till olika webläsare, det finns ingen som kommer byta webläsare för att se din sida korrekt. För att lättast få sidan att funka "hos alla" kan man kolla den på http://validator.w3.org/

Det var bara några småsaker, jag gillar sidan annars =) Den är ren, enkel och med fokus på fotografierna.
 
ANNONS