Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildjournalistik i Sundsvall till hösten?

Produkter
(logga in för att koppla)

markusd

Aktiv medlem
Dadigan skrev:
Japp. Det ska bli riktigt roligt.
Så kul! Jag har faktiskt stött på dig två gånger med Ung Media. I Halmstad i mars tror jag det var, och i Stockholm för någon månad sedan.

Vet du några fler som har kommit in?

/Markus
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
Ja just ja, vi har ju faktiskt setts. Minns nu när du säger det.

Nej, jag känner inga andra som kommit in så det lär ju bli en överraskning. Ska bli kul att ses:)

/Daniel
 

markusd

Aktiv medlem
Ja, det ska bli kul! =)
Åker du också upp till nollningen, som var den 31/8 om jag inte minns fel?

/Markus
 

barajagjohanna

Aktiv medlem
FUSK!

Jag sökte journalistprogrammet, men ligger på femte reserv nu och chanserna att komma in är inte så stora... :( Jag ångrar att jag inte kollade upp bildjournalistik lite bättre, för att kombinera både foto och journalistik hade varit det bästa. Det är NU jag vill börja, så det är ju lite surt att kanske behöva söka till nästa år. Problemet är att jag läste journalistik på gymnasiet där foto A ingick. Till bildjournalistiken bör man ju även ha foto B. Ni har inget tips på hur man kan få det? Det är ju en gymnasiekurs...
 

markusd

Aktiv medlem
Re: FUSK!

barajagjohanna skrev:
Jag sökte journalistprogrammet, men ligger på femte reserv nu och chanserna att komma in är inte så stora... :( Jag ångrar att jag inte kollade upp bildjournalistik lite bättre, för att kombinera både foto och journalistik hade varit det bästa. Det är NU jag vill börja, så det är ju lite surt att kanske behöva söka till nästa år. Problemet är att jag läste journalistik på gymnasiet där foto A ingick. Till bildjournalistiken bör man ju även ha foto B. Ni har inget tips på hur man kan få det? Det är ju en gymnasiekurs...
Kanske prova prata med gymnasieskolan du gick på? Är det en snäll lärare så kan han säkert ställa upp på att ge dig uppgifter krävs för att kunna betygssätta dig i Foto B. Vet att på min skola har några som gått ut stannat kvar och läst Foto C, som egentligen inte finns på min gymnasieskola.

/Markus
 

forre

Medlem
Re: Re: Jag har också kommit in :)

markusd skrev:
Kul! :)
Har du flyttat till stan? Själv ska jag bo i Nacksta. Kommer du på fredag?

/Markus

Tjena.. Nej jag har inte flyttat till stan än, jag har en lägenhet att tömma i Umeå först, och sen så har jag inte lägenhet i Sundsvall förrän den 1/9 så... Får se om jag kommer på fredag, mest troligt hinner jag inte. Själv har jag bostad ganska centralt. Mellan centrum och skolan ligger det. Så det ska nog bli bra. Ses säkert till helgen då. Det ska bli spännande!
 

knopp

Aktiv medlem
Re: FUSK!

barajagjohanna skrev:
Jag sökte journalistprogrammet, men ligger på femte reserv nu och chanserna att komma in är inte så stora... :( Jag ångrar att jag inte kollade upp bildjournalistik lite bättre, för att kombinera både foto och journalistik hade varit det bästa. Det är NU jag vill börja, så det är ju lite surt att kanske behöva söka till nästa år. Problemet är att jag läste journalistik på gymnasiet där foto A ingick. Till bildjournalistiken bör man ju även ha foto B. Ni har inget tips på hur man kan få det? Det är ju en gymnasiekurs...
Om det är någon tröst ..

Jag låg som 76:e reserv efter första, 17:e reserv efter andra uttagningen och kom in 2 veckor in i utbildningen.

Hang in there! ;)
 

-Maverick-

Aktiv medlem
Ska börja påbyggnad i journalistik på måndag, kanske blir det viss bildjournalistik i den valfria delen till våren.

Edit:
öhh... inser plötsligt att jag kanske inte har åldern inne för denna tråd... :)
 

knopp

Aktiv medlem
-Maverick- skrev:
Ska börja påbyggnad i journalistik på måndag, kanske blir det viss bildjournalistik i den valfria delen till våren.

Edit:
öhh... inser plötsligt att jag kanske inte har åldern inne för denna tråd... :)

.. Åldern inne? Snarare att det handlar om ett specifikt program på ett specifikt universitet ;)

Men trevligt för dig! Trots att journalistik är den bransch det kommer gå sämst för hädanefter.

Lycka till ändå! :)
 

markusd

Aktiv medlem
Re: Re: FUSK!

knopp skrev:
Om det är någon tröst ..

Jag låg som 76:e reserv efter första, 17:e reserv efter andra uttagningen och kom in 2 veckor in i utbildningen.

Hang in there! ;)
Går du andra eller tredje året nu? I så fal har jag ju säkert träffat på dig igår eller i fredags. Så grymt svårt att lära sig namnen på alla. =P
 

knopp

Aktiv medlem
Re: Re: Re: FUSK!

markusd skrev:
Går du andra eller tredje året nu? I så fal har jag ju säkert träffat på dig igår eller i fredags. Så grymt svårt att lära sig namnen på alla. =P
Jag börjar tredje.

Har du i så fall träffat mig? Jag sitter hemma och har semester jag, och jag har inte sett dig här! ;)
 

markusd

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: FUSK!

knopp skrev:
Jag börjar tredje.

Har du i så fall träffat mig? Jag sitter hemma och har semester jag, och jag har inte sett dig här! ;)
Så pass. Då är det nog inte så troligt att jag har sett dig. =P

Du vill inte vara med på nollningen då? =)

/Markus
 

barajagjohanna

Aktiv medlem
Re: Re: FUSK!

knopp skrev:
Om det är någon tröst ..

Jag låg som 76:e reserv efter första, 17:e reserv efter andra uttagningen och kom in 2 veckor in i utbildningen.

Hang in there! ;)

Okej. Jag har pratat med Sundsvall som sa att förra året kom ingen reserv in och att jag inte bör ha så stora förhoppningar. Hrm. Ska ringa dem idag när uppropet varit.

Men du säger att du kom in två veckor in i utbildningen. Tyckte du att du missade mycket och sådär?
 

knopp

Aktiv medlem
Good luck!

barajagjohanna skrev:
Okej. Jag har pratat med Sundsvall som sa att förra året kom ingen reserv in och att jag inte bör ha så stora förhoppningar. Hrm. Ska ringa dem idag när uppropet varit.

Men du säger att du kom in två veckor in i utbildningen. Tyckte du att du missade mycket och sådär?
Yes. Två veckor. Jag har ingen aning om vad jag missade - så jag saknar det inte heller. :)

Första tentan var lite hård iom att jag missade massa föreläsningar. Men det var bara plugga boken.

Lycka till! :)
 
ANNONS