Annons

Fyra veckor med regn...

Produkter
(logga in för att koppla)

Birger Olsson

Avslutat medlemskap
Nu har det snart regnat och varit mulet i fyra veckor här.

Vad gör man för att hitta fototillfället? Snart lägger jag mig i soffan och plåtar takfläkten med olika tider.
 

Kalle_B

Aktiv medlem
äsch det är ju en klassisk föreställning att solsken är bra fotoväder... Regn och mulet med solglimtar och kraftiga moln bjuder på dramatiska effekter och bra fototillfällen...
 

Birger Olsson

Avslutat medlemskap
Det hörs att du inte bor i området kring Borås, hehe.

Ja, ja... Skall ta dit råd Kalle och dra på regnstället igen. Skall även se om jag kan hitta pannlampan i förådet ;-)
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
hej igen

det var rätt ruggit då jag tog dessa, satt i bilen o sen ute på ett fik på Lunnedets friluftställe o väntade medan regnmolnen tömde ner sig o så ut då regnet gjorde uppehåll för påfyllning.

De e tagna, de flesta, med ISO400 o lite blandat med EOS 1D mk2 o EOS 400D

Roine
 

Chasid

Aktiv medlem
Birger Olsson skrev:
Nu har det snart regnat och varit mulet i fyra veckor här.

Vad gör man för att hitta fototillfället? Snart lägger jag mig i soffan och plåtar takfläkten med olika tider.
Gå ut i skogen och fota! Det är underbara färger i skogen när det regnar, särskilt om du monterar ett polfilter på objektivet, det förstärker verkligen grönskan.

Eller åk till Öckerö, jag har precis kommit hem därifrån och fick uppleva fem härliga soldagar på en vecka!

//Chasid
 

LittleCapa

Aktiv medlem
Birger Olsson skrev:
Nu har det snart regnat och varit mulet i fyra veckor här.

Vad gör man för att hitta fototillfället? Snart lägger jag mig i soffan och plåtar takfläkten med olika tider.
-Satt just och kollade igenom "sommarens privatbildskörd". Inte en enda regnbild! -Skandal! -Fy mig!
Här har vi den regnigaste sommaren på XXXX år och inga "jag-var-där-bilder". Måste bättras på genast. -Fast nu lyser solhelvetet naturligvis! Allvarligt skojat en av de effektfullaste färgbilderna jag sett var en kvinna i röd regnkappa som gick över ett regnvått kalhygge. -Kanske bilder på stövlar och paraplyer på verandan kan bli bra.
 

Makten

Aktiv medlem
Birger Olsson skrev:
Härliga bilder! Men nu är också problemet att "locket" är på, inget ljus, allt blir platt.
Det beror ju på vad man fotar. Solsken kan tyckas "platt" det också. Det blir bara vykort av alltihop. På med telet och kryp på knä;-)
 

Bilagor

ANNONS