Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken fotoskola ska jag söka till?

Produkter
(logga in för att koppla)

Philip_

Medlem
Drömmen är att bli modefotograf och att kunna livnära mig på det! Jag har så otroligt många idéer, men knappt hälften av kunskapen som behövs för att få bilderna som jag vill ha dem..

Nå, frågan är då följande: Har ni några tips på bra fotohögskolor här i sverige som verkligen utbildar fotografer? Jag har hört mycket om Gotlands, men de inriktar sig väl mer på journalistik-foto? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Tacksam för alla svar!! :)
 

plusminusgurkan

Aktiv medlem
Ska du bli modefotograf är det nog Gamleby som gäller. Prova att googla det, och se om det är något som verkar intressant. Dock är det väldigt svårt att komma in. Själv tänker jag söka dit nästa år, efter att ha gått ett år på viebäcks fotoskola.
 

Philip_

Medlem
tack så hemskt mycket, jag var inne och kikade på det där och det verkade vara precis det jag söker efter! men som sagt, jag har verklgien inte ens i närheten av den kunskapen jag behöver än, så jag tänkte läsa massa fotokurser och alla andra nödvändiga kurser för att bli bättre på olika folkhögskolor! Hur trivdes du på din skola? Gav den dig vad du behövde?
 

LostInSpace

Aktiv medlem
det finns en nystartade skola också "school of fashion photography" i stockholm. jag ska gå den i höst och eftersom det är första året den är så är det väl ingen som riktigt vet hur utbildningen blir men de har en hemsida du kan läsa mer på!
 

plusminusgurkan

Aktiv medlem
Philip_ skrev:
tack så hemskt mycket, jag var inne och kikade på det där och det verkade vara precis det jag söker efter! men som sagt, jag har verklgien inte ens i närheten av den kunskapen jag behöver än, så jag tänkte läsa massa fotokurser och alla andra nödvändiga kurser för att bli bättre på olika folkhögskolor! Hur trivdes du på din skola? Gav den dig vad du behövde?
Heh, jag börjar i morgon, så det är svårt att säga nu. Men förhoppningsvis blir det bra. Jag har gått gymnasiets medieprogram, med fotoinriktning, vilket var helt okej. Men jag misstänker att det är särskilt aktuellt för dig...

School of fashion photography har jag sneglat lite åt också, men den kostar väl jättemycket pengar, har höga krav på förkunskaper, och är bara typ sex månader lång eller så?
 

Philip_

Medlem
jag tog studenten nu i våras, så inte fullt så aktuellt är det ju inte :)
Och mitt stora intresse för foto väcktes inte förens i mitten av 2an, och då kände jag att det var försent att byta linje =/
 

Philip_

Medlem
LostInSpace skrev:
det finns en nystartade skola också "school of fashion photography" i stockholm. jag ska gå den i höst och eftersom det är första året den är så är det väl ingen som riktigt vet hur utbildningen blir men de har en hemsida du kan läsa mer på!
Tackar så mycket! ska kika in lite på det också! :)
 
ANNONS