Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skall hud vara brun, gul eller röd?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
En konstig rubrik kanske...
Jag har tagit åtskilliga hundra bilder på människor, utomhus och inomhus.
Personligen tycker jag att en studiobild blir ganska "kall" med blixtljus och pillar gärna på färgjusteringarna i p-shop för att få varmare färgnyans. Brun eller brungult, kanske även åt det röda hållet. Ibland har jag använt en blandning av lampor & blixt och funnit resultatet riktigt trvligt. Även modellen har föredragit detta ljus. Är detta bara en smaksak?
Vad tycker ni?
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Mattsen skrev:
En konstig rubrik kanske...
Jag har tagit åtskilliga hundra bilder på människor, utomhus och inomhus.
Personligen tycker jag att en studiobild blir ganska "kall" med blixtljus och pillar gärna på färgjusteringarna i p-shop för att få varmare färgnyans. Brun eller brungult, kanske även åt det röda hållet. Ibland har jag använt en blandning av lampor & blixt och funnit resultatet riktigt trvligt. Även modellen har föredragit detta ljus. Är detta bara en smaksak?
Vad tycker ni?
Hmmm....Kallt av blixtljus vet jag inte. Den här bilden är ringblixt, paraplyer och bouncer. Orginalet är ungefär i denna ton, inget fixande i P-shop.
 

Bilagor

ANNONS