Annons

Öken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danyael_X

Aktiv medlem
tja det verkar inte bättre faktiskt, jag var på ett möte för ett bra tag sedan, frågan är om det inte är lite närmare 2 år sedan något hände med BLUND.

Själv försöker jag få Smålands Nations fotoutskott att bli lite mer aktivt och tänkte föreslå en resa till Louisiana för att se Richard Avedon utställningen där....

EDIT: Förresten varför finner du ingen glädje i fotograferandet längre?
Har själv precis återhämtat mig från en nära 2 år lång skrivblockering.

chris
 

afflaf

Aktiv medlem
Hade varit kul om något nytt hade hänt i BLUND, tråkigt nog så var man aldrig medveten om dess existens i början.
 

mazeson

Aktiv medlem
BLund

Hej,
det var jag som startade BLund, med höga ambitioner och mycket vilja. Tyvärr så störtade min tillvaro samman någon månad efter att vi hade dragit igång när min fru helt plötsligt ville att vi ska gå skilda vägar. Det har tagit all min kraft att komma tillbaka, men vi är strax där.
Jag drar gärna igång lite BLund-verksamhet igen, så får vi se vad där finns för intresse och tankar bland de kallade.

Vad sägs om ett möte en kväll nästa vecka? Får jag föreslå onsdag kväll nästa vecka, den 26 september, kl 19.30 på Grands bar, Lund?

Sprid gärna denna info till intresserade.

hils
Mats
 

afflaf

Aktiv medlem
Är själv också väldigt intresserad till att vara med . vi får se till att dra ihop något snart tycker jag! Mazeson, syftar du på Grand Hotel?
 

afflaf

Aktiv medlem
var själv lite halvsjuk så höll mig inomhus idag.
har ni träffats på något annat ställe än grand innan? är förmodligen bara mig men grand känns lite overkill för mig.

hade dock velat se minen på vakterna när en ung arab kommer in med militärjacka och en stor svart väska :)
 

mazeson

Aktiv medlem
Lite Grand...

Tja,
det var en plats bland många andra. O det var ett förslag som ingen hade någon åsikt om. Och Grands bar är ok och bättre än många andra ställen i stan, enligt min åsikt...
O du ska väl inte låta dig tryckas ned av sådana negativa förväntningar, tvärtom. Rädes icke...
Dessutom kallar du ju dig inte Ali Jihad ändå... :)


Nu får någon annan föreslå något, om vi ska blåsa liv i BLund eller ej.

/Mats
 

mazeson

Aktiv medlem
Nya greppp!

Ok,
vi tar nya grepp.
Vad sägs om att göra en bildmapp med Lundiana, dvs bilder från Lund, dess liv, struktur, invånare mm?

Finns det intresse för det, BLund-folk?


hils
Mats
 

epep

Aktiv medlem
Det här verkar verkligen kul. Jag saknar folk här i Lund att fotografera och snacka foto med!

Skall jag försöka få igång mailing-listan som jag startade tidigare igen? (Intresset för den var då så där lagom stort, men aktiviteten på listan var mycket låg).

Har ni redan haft en träff???

/Erik
 

afflaf

Aktiv medlem
tror inte det blev så jättemycket av träffan, skulle vara kul om du kunde få igång maillistan, vad som helst för att skaka liv i alla som är intresserade men inte vet vad de ska göra liksom.
 

zodiak06

Medlem
undrar om man får räkna sig som lundabo om man är inflyttad till södra sandby? får man vara med och leka med er då?
 

Scors

Aktiv medlem
Hej, om 12 dagar så flyttar jag till Lund, och så man har ett glatt intresse för fotografering så suger man gärna ut kunskaper ur alla andra gammla rävar.. opps... *sudda*.. skriva om..

Hej, snart nybliven lundabor som hade tyckt det var superkul att träffa andra liksinnade själar :p

(japp, tycker att humor är viktigt också. )

Så finns det någon mailing lista så sätts jag gärna upp på den..

/Mvh
Frederic
 
ANNONS