Annons

ny Firmeware

Produkter
(logga in för att koppla)

ingekul

Guest
Har laddat den och installerat den. Inte märkt någon skillnad, men inte tagit några bilder heller direkt efter ;)

Kim:
Var hittade du att AF skulle vara snabbare, det jag såg på hemsidan var bara om SD-kortet.
 

janc

Aktiv medlem
Har ännu inte installerat denna och funderar på om det är värt besväret. Har ni som installerat den upptäckt någon skillnad ? (Att använda SD kort är inte aktuellt för min del så det är inte skäl nog).

Har en allmän fundering kring detta. Hur stor är risken att något går snett vid installationen och finns det möjlighet att, t.ex via återförsäljarna, i så fall få kameran ominstallerad ?

Funderar också på om detta på något sätt kan påverka garantin även om uppgraderngen läggs ut på Minoltas sida.
 

sagan

Avslutat medlemskap
janc skrev:
Har ännu inte installerat denna och funderar på om det är värt besväret. Har ni som installerat den upptäckt någon skillnad ? (Att använda SD kort är inte aktuellt för min del så det är inte skäl nog).
nopp, inte märkt någon skillnad alls..att AF skulle bli snabbare stämmer inte.

m.a.o det finns ingen större anledning för dig att uppgradera denna gång.

janc skrev:

Har en allmän fundering kring detta. Hur stor är risken att något går snett vid installationen och finns det möjlighet att, t.ex via återförsäljarna, i så fall få kameran ominstallerad ?

Funderar också på om detta på något sätt kan påverka garantin även om uppgraderngen läggs ut på Minoltas sida.
om det inte fungerar är det väl bara att installera om det, garantin ska inte påverkas, då det är Minolta som rekommenderar uppgraderingen.
 

Biber

Aktiv medlem
Jag har uppgraderat, men jag har inte märkt nån skillnad än. Har iofs inte fotat så mkt heller. Ska ner till skåne och fota i helgen så jag får se om jag märker nåt då.
 
ANNONS