Annons

BLunds motiv

Produkter
(logga in för att koppla)

mazeson

Aktiv medlem
Då sätter vi igång!
Vad plåtar man i BLund och i Lund?

Jag har lagt upp en (ganska traditionell) bild. Lägg upp dina bilder av Lund, som representerar BLund.

hils/Mats
 

afflaf

Aktiv medlem
Har inga bilder på kyrken vad jag kan hitta just nu, får se när man tar sig in med sin kamera och testar runt lite.

Dock så är kyrkan nästan lika populär att fotografera som turning torso så kommer bli en utmaning att ta något orginellt :)
 

mazeson

Aktiv medlem
Så vad tycker ni om Stina Deurells bilder?
Är det foton?
Är det bilder?
Vad ger de för intryck?



åsikter?
 

tla

Medlem
Har tyvärr inte tagit mig tid att gå in där än, planerar däremot ett besök framemot slutet av veckan. Återkommer.
 

tla

Medlem
Intressant utställning, jag såg mest vatten (även om en bild påminde mig om Sagan om Ringen) :)

Jag blev dock nyfiken på hur de såg ut innan hon förstärkte dem, huruvida man fortfarande sett det man såg, eller om det helt enkelt bara hade liknat sten.
 

epep

Aktiv medlem
Ibland har jag undrat om inte lund är en svår fotostad. Det finns egentligen inte mycket speciellt som är värt att fotografera bortsett möjligen domkyrkan och ett par byggnader till. Lund saknar dock helt saker som tex trevligt vatten, magnigika broar eller liknande. Trots det har ju Mats lyckats fånga några intressanta bilder från Lund, och det är ju nästan så man tror att det är tagna i uppsala :)

/erik
 

SM7ONZ

Medlem
erik, visst finns det motiv att plåta i Lund. Låt bara fantasien spela och snurra runt lite grann, så finns motiven där överallt.

/roland
 

hampus_nygren

Ny medlem
Jag bor och plåtar en del i Lund, skulle jag kunna få tillstånd att lägga in bilder?

Det hade varit kul att träffa er någon gång!
 

KaMi

Ny medlem
För mig är Stina Deurells bilder konst; bilder som berör och väcker känslor, tankar och fantasin till liv. Ju mer jag tittade, desto mer såg jag i varje bild, även om vissa tilltalade mig mer än andra.
Måste säga att jag såg med lite andra ögon på väggarna när jag lämnade utställningen.., och kommer nog fortsätta göra det. En tanke är att för mig har hon verkligen lyckats med att se det stora i det lilla...
 
ANNONS