Annons

Lättklädda säljer bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hejduglade

Aktiv medlem
Hej alla !
Måste ventilera mig lite, har märkt att många bilder som visar lättklädda kvinnor får mycket flukt på sina album, inget konstigt i det vad det beträffar oss män vi skall ju gilla kvinnor normalt sett.

Nu var ju detta en intresse sida för foto och inte en XXX sida ju!!
då blir man lite förvånad när man ser att flera hundra människor har kollat på en suddig bild av en naken kvinna, medan en annan person har ansträngt sig för att ta en urbra naturbild, eller djurbild (dock inte jag) skärpning! ;=)

MVH: Hejduglade
 

raderad medlem

Aktiv medlem
Hej hej. Har just avslutat en annan tråd i ett besläktat ämne så nu är det väl bara att ta sats igen.

Att folk är nyfikna på naket tror jag inte går att komma ifrån. Så kommer det vara sålänge nakenhet är något hemligt. Om vi alla gick nakna så tror jag dock inte nakenbilder skulle vara lika populära.

Dags att starta en feministisk nudistförening?
 

SunKi

Aktiv medlem
Men Åsa!
Vi måste väl ha en nudistförening för båda könen! Annars kan vi ju inte få någon naturlighet i det hela..

För du är väl inte en såndär förtryckare som särbehandlar de olika könen!? *skojar*

Dessutom är det nog opraktiskt att gå runt naken i Sverige.. Klimatet är inte alltid det bästa.
Det slutar med att 75% av Sveriges befolkning går och dör i lunginflammation :)
 

SunKi

Aktiv medlem
Det är möjligt att det är den riktiga definationen av feminist... men inte min defination.. Varför skulle bara feminister vilja det?
Njae.. Finns många feminister som vill att kvinnorna ska ha det "bättre" än män också..
 

belanner

Aktiv medlem
Helt klart är det så att kvinnobilder i allmänhet,
och en aning mer lättklädda kvinnor i synnerhet är ett säkert tips om man vill vara säker på att få många hundra besökare till sin bilder.

Men, man får inte glömma att det finns otroligt många verkligtb snygga bilder som förtjänar sin uppmärksamhet, samtidigt som det tyvärr finns minst lika många riktigt dåliga bilder som endast vinner på att det helt enkelt är en tjej framför kameran. Känns lite tråkigt i bland.
 

janc

Aktiv medlem
Hejduglade skrev:
Hej alla !
Måste ventilera mig lite, har märkt att många bilder som visar lättklädda kvinnor får mycket flukt på sina album, inget konstigt i det vad det beträffar oss män vi skall ju gilla kvinnor normalt sett.

Nu var ju detta en intresse sida för foto och inte en XXX sida ju!!
då blir man lite förvånad när man ser att flera hundra människor har kollat på en suddig bild av en naken kvinna, medan en annan person har ansträngt sig för att ta en urbra naturbild, eller djurbild (dock inte jag) skärpning! ;=)

MVH: Hejduglade
Med all respekt så rekommenderar jag att du läser igenom tråden i detta forum med 106 inlägg och 3855 visningar. Det lär knappast komma till så många klokheter som inte redan sagts.

Men det enkla svaret på din fråga är väl att för många är en bild av en kvinna är mer intresant än ett naturscenario. Vilket jag i och för sig kan hålla med om. Dessutom har jag en känsla av att det går (minst) 10 naturbilder och liknande på varje studie av kvinnokroppen.
 

janc

Aktiv medlem
belanner skrev:
Helt klart är det så att kvinnobilder i allmänhet,
och en aning mer lättklädda kvinnor i synnerhet är ett säkert tips om man vill vara säker på att få många hundra besökare till sin bilder...
Ta inte detta personligt men jag måste ställa frågan om det finns en inofficiell tävling vad gäller antaler besökare på en bild ? Det viktiga är väl att få (och ge för den delen) konstruktiv kritik. Hellre tio besökare som har något att säga än 100 som inte lämnar ett spår - tycker jag i alla fall..
 

belanner

Aktiv medlem
janc skrev:
Ta inte detta personligt men jag måste ställa frågan om det finns en inofficiell tävling vad gäller antaler besökare på en bild ?


Jan: Fattar vad du menar och håller med dig till fullo, tycker bara det "är synd" när det (i alla fall enligt mig) ofta kan finnas intressantare bilder. Har bara tänkt på det i bland när man tittar runt.
/Andreas
 

Hejduglade

Aktiv medlem
Käre M P (mipert):

Käre M P (mipert): Naturligtvis kan även en suddig nakenbild av en kvinna oxo klassas som fotografi, men det var inte riktigt min poäng, jag förundras över alla väl genomtänkta skarpa samt konstnärliga bilder bland många skickliga medlemmar men när jag då ser att kanske tio stycken har tittat på dessa bilder och knappt kommenterat dem i kontrast till en i mina ögon simpel nakenbild som får flera hundra besökare, då sjunker någonstans trovärdigheten om betraktaren, håller ni inte med om det???

Mvh: Hejduglade ;=)
 

johanh

Aktiv medlem
Hej Jerry
Det är så vi är stöpta, de flesta av oss är så intresserade av att se naket att de med stor nyfikenhet tittar in på bilder där det ser ut att vara hudtoner. Jag gör det hela tiden, om jag har något att säga om bilden gör jag det, annars surfar jag vidare.

Självklart har jag sett samma sak som du, dvs att fina naturbilder kanske får 100 tittar medan en medioker nakenbild får 1000, ofta avspeglas inte hela ökningen i tittar i ökat antal kommentarer.
Lite trist är det, men som Åsa säger kommer detta bestå så länge nakenhet har ett sådant nyfikenhetsvärde. Eller när inte längre naturen har en sådan tillträdselmöjlighet som den har nu... :)

Johan
 

Wolfgang

Aktiv medlem
Jag har kollat antal klickar på några nakenbilder här på fotosidan. Och det finns bra och mindre bra bilder av den sorten (enligt min subjektiva mening).
Man kan alltså få 600 klickar, medan jag bara får 39 för mina blomsterbilder! :<)
Det är märkligt att det finns ett sådant intresse för nakenbilder, när alla kan se nakna och halvnakna människor på badstränderna.
Så var det ju inte på 50-talet, det var hel baddräkt som gällde, men när bikinin kom, som hade 10 gånger mer tyg än dagens, då blev ramaskri på samma sätt som nu när det gäller dagens nakenbilder.
 

ariadne

Aktiv medlem
" det är märkligt att det finns ett sådant intresse för nakenbilder, när alla kan se nakna och halvnakna människor på badstränderna"

fast vi har ju så kort sommar i det här landet...
 

raderad medlem

Aktiv medlem
SunKi skrev:
Det är möjligt att det är den riktiga definationen av feminist... men inte min defination.. Varför skulle bara feminister vilja det?
Njae.. Finns många feminister som vill att kvinnorna ska ha det "bättre" än män också..
Då är dom inte feminister. Feminism står för kvinnans kamp att få dela makten med män. Inte att ta den ifrån dem.

Det är vanligt att man tar upp extremister i TV när det skall debatteras bara för att folk skall bli rädda för feminism. Feminismen är ju farlig för de gubbar som inte vill dela med sig av makten, och om de då kan smutskasta ordet feminist så har de ju mycket att vinna på det. Samma sak har gjorts med t.ex. "veganerna" som blev "militanta" om du minns.

Läs här om du vill veta mer ur en feministisk synvinkel.
http://w1.548.telia.com/~u54811668/Artiklar/manshat-ettmanligt.htm
 

Hassan

Aktiv medlem
Hejduglade skrev:
Hej alla !
Måste ventilera mig lite, har märkt att många bilder som visar lättklädda kvinnor får mycket flukt på sina album, inget konstigt i det vad det beträffar oss män vi skall ju gilla kvinnor normalt sett.

"Inget konstigt i det" Nej, vackra kvinnor, nakna kvinnor har en tendens att väcka vårt intresse.
Men det kan finnas en till anlednig till många tittar. Nyfikenhet på kommentarer. Ibland, när jag stöter på en kommentar som väcker mitt intresse så klickar jag mig in för att läsa dom övriga. Kanske gäller det fler än mig. Bilden i sig kanske inte är så väldans intressant.
 

janc

Aktiv medlem
Vad som är intressant eller inte är något personligt, det tror jag alla är överens om. Dessutom är det upp till mig som fotograf att väcka intresset, jag kan inte bli "sur" på betraktaren när jag inte lyckas med det.

Men oavsett det så måste man se till utbudet och inte antalet träffar på en bild jämfört med en annan. Gjorde en mycket snabb bläddring bland sidorna med veckans bilder och mitt intryck är att kategorierna natur, barn, husdjur och vänporträtt sammntaget dominerar totalt. Inte så konstigt då kanske att en bild som står ut från mängden får betydligt fler besökare än en som, trots eventuella kvalitéer, riskerar att drunkna i mängden.

/ Ha en bra dag - dags att börja jobba...
 

Joker

Aktiv medlem
ariadne skrev:
" det är märkligt att det finns ett sådant intresse för nakenbilder, när alla kan se nakna och halvnakna människor på badstränderna"

fast vi har ju så kort sommar i det här landet...
Tvyärr blir inte brännan så bra när man sitter i buskarna och trycker med 80-200:an ...
 
ANNONS