Annons

Fylla på bläck istället ?

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Är det någon som har erfarenhet av dessa "kit" med bläckflaskor och spruta som säljs på t.ex Clas Ohlsson och är betydligt billigare än att köpa nya patroner ?
 

davidh

Aktiv medlem
Det där med bläck till skrivare kommer gå till historien som tidernas största scam/hoax/fraud.

Vi konsumenter blir totalt blåsta! Finns ingen möjlighet i hela världen att tillverkarna har så höga tillverkningskostnader för lite svart klägg!

1000 spänn/liter...!!

Spontan reaktion som inte hjälper dig så mkt janc.
/David
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Det är väl inte riktigt sant. 1000kr/l

Mina patroner innehåller 40ml och kostar 800kr. det ger ett pris/ml på 20kr vilket i sin tur ger ett pris på 20000kr per liter skrivarbläck


Fan man har valt fel branch.
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
För att svara på din fråga. Ska du bara skriva ut text går det att fylla patronerna själv men det blir inte bra. Ska du skriva ut foto är det originalbläck som gäller.

Ha en bra dag
 

Linmajon

Aktiv medlem
Jag håller med Ulf helt. Förstörde en skrivare (Epson) helt med piratbläck.
Jag håller med David oxå. Man borde stämma tillverkarna för ocker. Vinner man blir det några biljarder att betala tillbaks till användarna...
 

michap

Aktiv medlem
Visst är priserna på bläck sannslösa!
Men det är ju där de tjänar pengar... Inte tror jag att de tjänar sådär enormt mycket på att tillverka skrivare, även om den verksamheten kanske inte går med förlust.

Tänk vilka fantastiskt kompetenta skrivare vi kan köpa idag, för 1500:-!
Dessutom så kräver konkurensen att man kommer ut med nya modeller var och varannan månad. Höga utvecklingskostnader...

Sedan kan man ju likväl tycka att det är ohederligt att ta betalt för sin produkt på ett sådant dolt sätt.

/Micha
 

J.R

Aktiv medlem
Fylla på bläck istället ?
Är det någon som har erfarenhet av dessa "kit" med bläckflaskor och spruta som säljs på t.ex Clas Ohlsson och är betydligt billigare än att köpa nya patroner ?

Ja jag har provat. Det sket sej. Fungerar inte. Man måste betala det höga priset eller använda mindre bläck.
 
ANNONS