Annons

enfärgad yta...

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Hur gör man enkelt för att få en enfärgad yta, fast som är flera nyanser, att få samma nyans överallt?

Tex, jag har en grön yta, som skiftar lite svagt, tex beroende på scanning, och jag vill få den att bli grön i samma nyans. (För gif, webgrafik)
 

Chris08

Guest
Använd Nyans/mättnad i photoshop, Ctrl+U. Välj färgkanal som motsvarar färgsticket du har, klicka med pipetten på färgen du vill ha bort. Labba sen med reglarna så ska du få se på grejer (dra ned mättnaden).
 

Jennie E

Guest
Jag brukar markera och fylla i med burken i ett nytt lager.
Väljer man diffusa kanter på markeringen så blir det inte kantiga kanter mot resten av bilden. Funkar bra och jag har total kontroll på vad som händer.

Skitenkelt.

Det allra lättaste är väl ändå att sonika rita med pennan i den nyans du vill ha.
 

Jennie E

Guest
NiklasD100 skrev:
Och jag som trodde att du aldrig använde pennan... ;)
:) haha

Jag gör det inte ofta, men om jag av någon anledning skulle vilja göra en enfärgad bakgrund så skulle jag hellre använda pennan (läs pensel eller airbrusch) än något annat alternativ.

Christoffer efterfrågade ju ett LÄTT sätt, och det är lätt!

:)
 

Jennie E

Guest
Man ska inte lägga allt på minnet, Niklas! Speciellt inte så onödigt vetande! :)
 

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
I mitt fall så tror jag att det är nåt fel på någon gen eller kromoson för jag har en tendens till att bara komma ihåg onödiga saker i stället för saker jag borde komma ihåg... ;)
 
ANNONS