Annons

.

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan K

Aktiv medlem
http://www.svenge.fotobocker.com/sid8.pdf
På denna sida har du t.ex. The lightning cookbook, Mastering flash
photography och en bok som jag har själv The photographers guide to using
light.


http://www.svenge.fotobocker.com/sid9.pdf
Här har du Wedding photography



http://www.svenge.fotobocker.com/sid10.pdf
Fashion shots, Glamour shots och Portraits.

Dessa böcker är rikt illustrerade och jag har några själv. Tyvärr på engelska de flesta. Beställ dom från Sven-Ge eller kolla efter hans ställ på någon mässa.

http://www.svenge.fotobocker.com

Lycka till
// Johan //
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Det finns en bra bok av Göteborgsfotogragen Lennart Nilsson som är skriven tillsammans med Ulf Sjöstedt som jag gillar. Den heter Porträttfotografering. Det finns en gammal bok som är omfattande som jag tror heter Fotografera människor av G.Izzi. Man brukar kunna låna den eller beställa på biblioteket.
 

Sandro

Medlem
Boken Photographing people / portraits, fashion, glamour, är bra. Den innehåller många bilder och ljussättningsskiss medföljer samtliga bilder. Till de flesta bilderna finns även information om exponering, film osv.

SvenG hade den inne för 340 kronor plus frakt (90 kronor). The Bookstore på Rosenlundsgatan i Göteborg tog 280 inklusive frakt och jag tror den kostar 230 kronor plus 30 kronor i frakt hos Bokus (näthandel) På Bokus hemsida finns lite information om boken.

ISBN: 2880466520
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Kolla alltid fotoböcker på Bokus och andra bokhandlare på nätet. Boken av Lennart Nilsson kostade 430.- i en vanlig fysisk bokhandel medan den på nätet kostade drygt 270.- plus frakt 30.-
Det lönar sig alltså att prisjämföra.
 
Kolla bok rean!

Tille skrev:
Det finns en bra bok av Göteborgsfotogragen Lennart Nilsson som är skriven tillsammans med Ulf Sjöstedt som jag gillar. Den heter Porträttfotografering. Det finns en gammal bok som är omfattande som jag tror heter Fotografera människor av G.Izzi. Man brukar kunna låna den eller beställa på biblioteket.
Lennart Nilsson/Ulf Sjöstedt boken är med i bok rean! Tyvär minns jag inte vilken av alla reklam kataloger som hade den men skulle jag gissa så blir det akademibokhandelns rea broshyr!

/Magnus
 

abatarphoto

Aktiv medlem
Hej Daniel
sök böckerna på nätet här så får du alltid bästa pris. Själv letar jag på denna sida och många gånger blir svaret en Engelsk nätbutik som är billigast bland andra Svenska. Det går väldigt lätt att betala med VISA-kort direkt on-line och det skall vara säkert. Det har jag gjort ett flertal gånger.

Lycka Till / Björn
 

Holtin

Aktiv medlem
Köpte boken av Lennart Nilsson och Ulf S. igår på rean. Den kostade 98 spänn, nedsatt från 370. Jag köpte den i Farsta C/Sthlm och det borde betyda att den finns på alla välsorterade bokhandlare.....

// Axel
 

SunKi

Aktiv medlem
Va katten, jag var på akademibokhandeln och frågade, fick till svar att den inte alls var med på rean, dessutom hade dom den inte inne.. Den fanns tydligen i engelsk version också..

Måste ta och leta på fler ställen!
98:- för den boken är ju ett klipp... jag skulle vara glad om jag hittade den för dubbla det priset t.om.

Det konstiga är att iaf innan rean så var den slutsåld enligt alla handlare jag pratat med, enda stället den gick att hitta var SvenGe och på Nilssons egna hemsida.. där den kostar 360:- plus frakt..
 

SunKi

Aktiv medlem
Låter ju nästan som att det skulle vara ett rykte att boken finns på rean.. är det någon här som verkligen köpt den?
 

starnut

Aktiv medlem
På tal om fotoböcker, har tänkt köpa National Geographics bok "Den stora fotoguiden" nån som sett den på rean?
Är den bra överhuvudtaget?
Dom är ju kända för sina fotografer så jag tänkte att den kanske är bra?
 

Maxell

Aktiv medlem
SunKi skrev:
Låter ju nästan som att det skulle vara ett rykte att boken finns på rean.. är det någon här som verkligen köpt den?
Jag köpte Nilsson/Sjöstedts bok på Åhlens i Malmö idag för 98 spänn, så visst finns den på rean.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Den fanns på Åhlens Odenplan tills jag var där igår och snöt det sista exet. Jag la också beslag på "Sverige - ljus och landskap" för 300 kr, den har jag sneglat på jättelänge men i min dumsnålhet inte köpt.
 

SunKi

Aktiv medlem
Jag inhandlade mitt ex idag på Åhlens i Skärholmens centrum för 98:-
Det fanns många ex kvar, bara att ta tåget ner till skärholmen för dig Daniel :)
 

peter_wahlström

Aktiv medlem
Nån som har tips om vart man kan hitta "Porträtt fotografering" av Lennart Nilsson?

Har letat o letat o letat... Vill ha den nu! Lokal handlare eller nätet spelar ingen roll... Finns den så går det alltid att skicka.

Mvh /Peter
 

Wessa

Aktiv medlem
Denna bok utgången, slut på förlaget. Och enligt Lennart så är han osäker på om den skall tryckas om.

Jag var i kontakt med förlagschefen på Natur och Kultur, tidigare utgivare, i april 2004 och han svarade:

Hej igen Thomas!
Under måndagen hade vi möte med marknadsavdelningen och resonerade bl.a. om förutsättningarna för ett nytryck av boken Porträttfotografering.
Mot bakgrund av tidigare försäljning och vad hänt inom kameraområdet beslöt vi att inte trycka till denna bok.
Vänliga hälsningar
Rolf


Så det verkar som att man får vänta och se om Lennart beslutar om en nytryckning och från vilket förlag.

/Thomas
 

peter_wahlström

Aktiv medlem
Jag vet... Det var det beskedet jag också finns när jag kollade.

Hur liten upplaga kan de trycka för att det inte ska gå minus tro...?

Dock måste det ju ligga ett ex. någonstans i någon bokhandel någonstans i sverige... ALLA exemplar kan ju inte vara sålda... eller är det så illa?

Får väl gå till biblioteket och lägga boken på fotografiskt minne =o/

//Peter
 
ANNONS